ارسال بین المللی
خرید انواع گل برای دسته گل و گل های قابل استفاده در دسته گل ها را بشناسید

13 تا از انواع گل برای دسته گل را بشناسید

گل ها همیشه راهی عالی برای بیان احساسات نسبت به شخص یا موقعیتی خاص بوده اند؛ مخصوصا اگر در قالب دسته گل هدیه داده شوند. اما چه گلی برای دسته گل مناسب است؟ آیا از هر گلی در هر نوع دسته گلی می توان استفاده کرد؟ قطعا که این طور نیست. گل های بسیار متنوع و زیادی برای ارائه به شخص یا مراسم های مختلف وجود دارند؛ اما هر کدام از آن ها دارای نماد و معنی خاصی هستند.

به همین دلیل از هر نوع گلی باید در مراسم و موقعیت های مناسب به آن استفاده کرد. به طور مثال گل هایی که برای مراسم عروسی مناسب هستند، انتخاب مناسبی برای دسته گل های ترحیم و تسلیت محسوب نمی شوند. البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که برخی از گل ها در این باره مشترک هستند و می توان در هر دو نوع دسته گل استفاده کرد. به طور مثال گل رز سفید در بسیاری از مناسبت ها استفاده می شود و معنای خاصی را منتقل می کند. اگر شما هم می خواهید دسته گل خود را با بهترین گل ها تشکیل دهید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین انواع گل برای دسته گل ها

انتخاب گل برای دسته گل، بسیار مرتبط با سلیقه شخص شما است. امکان دارد بخواهید ترکیبی از گل های سفید یا ترکیبی از گل های تیره را انتخاب کنید. به طور کلی باید بدانید که برخی از گل ها برای استفاده از دسته گل های مختلف رایج هستند. در این لیست به معرفی بهترین و محبوب ترین انواع گل برای دسته گل ها پرداخته ایم.

  1. گل رز
  2. گل لاله
  3. گل داوودی
  4. گل ارکیده
  5. گل نرگس
  6. گل لیلیوم یا سوسن
  7. گل گلایول
  8. گل یاسمن
  9. گل آنتوریوم
  10. گل لیسیانتوس
  11. گل ژربرا
  12. گل السترومریا
  13. گل چلچراغ

1- گل رز: محبوب ترین گل در دسته گل ها

اولین گلی که برای استفاده در دسته گل می خواهیم به شما پیشنهاد کنیم، گل رز است. این گل را می توان جزو محبوب ترین گل ها برای استفاده در دسته گل های مختلف دانست. گل رز یکی از محبوب‌ترین گل‌های جهان است که به خاطر زیبایی، عطر و رنگ‌های متنوعی که دارد، مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است. رزها از خانواده Rosaceae هستند و در بیشتر مناطق جهان کشت می‌شوند. این گل به عنوان نماد عشق، زیبایی و شور و شوق مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد در مواقع مختلف از آن استفاده می‌کنند.

رزها در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، صورتی، قرمز، زرد و بنفش وجود دارند. هر رنگ رز نماد معنای خاص خود را دارد. رز سفید نماد صفا و پاکیزگی است، رز صورتی نماد عشق و دوستی، رز قرمز نماد عشق و شور و شوق، رز زرد نماد دوستی و رز بنفش نماد احترام و شان.

2- گل لاله

گل لاله را می توان یکی از محبوب ترین گل ها میان ایرانیان شناخت؛ لذا در دسته گل ها می تواند بسیار برای مخاطب شما چشم نواز باشد. لاله در فصل بهار به شکل گلبرگ های بزرگ، تک یا چندتایی بر روی ساقه های بلند و نازک خود را نمایش می دهد. این گل در بسیاری از مناطق جهان به عنوان نماد عشق، عشق ورزیدن، زندگی جدید و پایداری شناخته شده است. از رنگ های مختلف این گل می توانید برای دسته گل های مراسم های مختلف استفاده کنید.

گل لاله

3- گل داوودی

گل داوودی نیز به مانند لاله بسیار در بین مردم کشور ما محبوب است. در بیش از ۳۰ نوع مختلف دیده می‌شود. این گل با رنگ‌های مختلفی مانند سفید، صورتی، قرمز، بنفش، زرد و نارنجی شناخته می‌شود. همچنین، گل داوودی برای معنای وفاداری و دوستی شناخته شده است و به همین دلیل اغلب در روابط دوستانه و عاشقانه به عنوان هدیه‌ای ارزشمند به کار می‌رود.

4- گل ارکیده

گل ارکیده یکی از زیباترین گل‌های جهان است که به دلیل شکل و رنگ آن، نماد عشق و قدرت محسوب می‌شود. این گل در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان نماد عشق و ارادت به دیگران شناخته می‌شود و برای هدیه دادن به افراد محبوب و عزیز بسیار مناسب است.

5- گل نرگس

گل نرگس از دیگر گل های قدیمی و معروف است. اگر در فصل بهار به سر می برید می خواهید یک گل با رایحه عالی را در دسته گل خود داشته باشید، نرگس انتخابی عالی محسوب می شود. این گل شاخه بلندی دارد و در رنگ های طلایی، سفید و نارنجی رشد می کند.

6- لیلیوم یا سوسن

گل لیلیوم، به دلیل زیبایی و شکوفایی طولانی، به عنوان یکی از گل‌های پرطرفدار در صنعت گل‌فروشی نیز شناخته شده است. این گل به عنوان هدیه مناسب برای تولد، عروسی، ولنتاین، مادرانه و سال نو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گل لیلیوم به عنوان یک گل زیبا بسیار محبوب است و به دلیل زیبایی و شکوفایی طولانی، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گل‌ها قرار می‌گیرد.

7- گل گلایول

اگر برای دسته گل خود به دنبال یک گل با ارتفاعی بیشتر از 1 متر می گردید، گل گلایول انتخابی عالی است. ارتفاع این گل به 1.2 متر هم می رسد. همچنین گلایول را می توانید در رنگ های سفید، نارنجی، سبز، صورتی، زرد و بنفش خریداری کنید.

گل گلایول

8- گل یاسمین

گل یاسمین، گلی سفید و بسیار خوشبو است که در بسیاری از مناطق جهان، به عنوان یکی از گل‌های پرطرفدار و محبوب شناخته می‌شود. این گل، برای تولید عطر و اسانس استفاده می‌شود و همچنین در بسیاری از مراسم و رویداد‌های مذهبی و فرهنگی، به عنوان نماد صلح، عشق و زیبایی استفاده می‌شود.

9- گل آنتوریوم

این گل به عنوان یک گل داخلی شناخته شده است و معمولاً در داخل منازل، دفاتر، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مکان‌های داخلی قرار می‌گیرد. گل آنتوریوم با برگ‌های بزرگ و شکل قلبی و گل‌های بزرگ و صورتی، سفید و قرمز رنگ زیبا و جذاب است. این گل در شرایط نور کم نیز به خوبی رشد می‌کند و به همین دلیل برای پرورش در داخل منازل بسیار مناسب است. معمولا از شاخه گل های کمی از این گل در دسته گل استفاده می کنند؛ چرا که اندازه بزرگی هم دارد.

10- گل لیسیانتوس

اگر به دنبال یک گل متفاوت برای دسته گل می گردید، لیسیانتوس انتخاب خوبی است. گل لیسیانتوس در بسیاری از کشورها به عنوان یک گل سالانه شناخته می‌شود. این گل به طور معمول در بهار و تابستان می‌رشد و در پاییز محو می‌شود. برخی از نوع‌های لیسیانتوس به عنوان گل‌های چند ساله شناخته می‌شوند و در طول سال می‌توانند گل بدهند.

11- گل ژربرا

گل ژربرا یکی از زیباترین گل ها برای استفاده در دسته گل می باشند. این گل جزو گل های گرمسیر است. همچنین آن را می تواند تحت رنگ های قرمز، سفید، زرد و نارنجی خریداری کنید. ژربرا را معمولا در گلخانه ها پرورش می دهند و در فصول بهار و زمستان رشد می کند.

12- گل السترومریا

گل السترومریا، گیاهی زیبا و بادوام است که برای زینت بخشیدن به فضاهای داخلی و خارجی استفاده می شود. این گل در تنوع رنگی بسیار غنی است و می توان آن را در رنگ های سفید، صورتی، قرمز، بنفش، زرد و نارنجی پیدا کرد. هر کدام از این رنگ ها می تواند به تناسب با دکوراسیون فضای مورد نظر انتخاب شود. گل السترومریا همچنین بسیار بادوام است و معمولاً تا 21 روز بعد از برداشت زنده می ماند.

گل السترومریا

13- گل سوسن چلچراغ

سوسن چلچراغ در ایران و در شهر هایی مانند گیلان رشد می کند. گل سوسن چلچراغ با رنگ سفید بسیار زیباست و در طول فصل بهار می توانید آن را در بسیاری از باغ ها و پارک های شهری و روستایی کشور ما مشاهده کنید. گل های سوسن چلچراغ نسبتاً کوچک هستند و از شکل برعکس و افتاده بودن شناخته می شوند. این گل به عنوان یک گل دوست داشتنی و زینتی شناخته می شود و بسیاری از باغبانان به دلیل زیبایی ظاهری آن، این گل را در باغ های خود کاشته اند.

در دسته گل بهتر است از چند شاخه گل استفاده کنیم؟

حال که با محبوب ترین انواع گل های قابل استفاده در دسته گل ها آشنا شدید، باید به نکته مهمی نیز دقت داشته باشید؛ آن هم حجم و تعداد شاخه گل های مورد استفاده است. پاسخ این سوال بستگی به موارد مختلفی دارد. ابتدا اولین چیزی که باید به آن دقت کنید سلیقه شخص مقابل است. اگر می خواهید دسته گل را به شخصی که او را می شناسید هدیه دهید، در نظر بگیرید که او به دسته گل های شلوغ علاقه دارد یا دسته گل های خلوت با شاخه گل های کم را می پسندد.

در ادامه اگر شناختی ندارید، سعی کنید خیلی دسته گل را از گل ها موارد تزئینی شلوغ نکنید. همچنین سفارش دسته گل را به گونه ای بدهید که تمامی گل ها به خوبی دیده شوند. به طور مثال به گونه ای نباشد که گل های کوچک در بین گل های بزرگی مانند آنتوریوم، دیده نشوند.

سخن نهایی

در انتخاب انواع گل های قابل استفاده در دسته گل ها می توانید معیار هایی مانند فصل را هم در نظر بگیرید؛ به طور مثال در فصل تابستان سراغ گل های گرمسیر بروید. در بین گل های معرفی شده، هر نوع گل با ظاهر، بومیت و رنگ خاص را می توانید پیدا کنید. شما در این مقاله متوجه شدید که بهترین انواع گل برای دسته گل گل هایی مثل رز، نرگس، سوسن، داوودی، ارکیده و .. می باشد که می تواند با اندکی خلاقیت دسته گل های شما را به بهترین شیوه زیبا کند. در صورتی که نمی توانید این دسته گل ها را آماده کنید، گل فروشی آنلاین گلمون همراه شماست تا در کنار سفارش و خرید گل شما را یاری برساند.

داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.
Email
Twitter
Facebook
Telegram
WhatsApp
13 تا از انواع گل برای دسته گل را بشناسید
اپلیکیشن گل و گیاه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
باز کردن چت
پشیبانی و سفارش در واتساپ
سلام 👋 در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید به صورت تلفنی یا در واتساپ با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۴۱۵۶ در ارتباط باشید