ارسال بین المللی
موز کاوندیش کوتوله

موز کاوندیش چیست و درخت موز بعد از چند سال میوه می دهد؟

موز کاوندیش کوتوله بومی جنوب شرقی آسیا است که به آب و هوای گرمسیری یا نیمه گرمسیری که زمستان های سردی ندارند نیاز دارد. اگر به خوبی به موز کاوندیش توجه شود، رشد سریعی دارد و یک گیاه بسیار عالی برای کاشت در گلدان می‌باشد. بنابراین در مناطقی که آب و هوای سردی دارند این گیاه را می‌توان در خانه نگه داشت.

جالب است بدانید که این گیاه را میتوان به عنوان گل آپارتمانی در خانه نگه داشت. ولی فقط تا دمای 0 درجه سانتیگراد را تحمل میکند و باید در مناطق گرمسیر رشد کند.

گیاه موز کاوندیش یک گیاه چندساله و همیشه سبز است و میوه ها بر روی یک تنه پاکوتاه رشد می‌کنند. ساقه های گیاه به صورت مستقیم از ریزوم رشد می‌کنند. هر ساقه یک خوشه گل بزرگ تولید می‌کند که در نهایت به میوه تبدیل می‌شوند سپس ساقه می‌میرد و رشد ساقه جدید از ریزوم آغاز می‌گردد. گیاه موز کاوندیش علاوه بر تولید میوه، جنبه تزیینی هم دارد که یک نمای گرمسیری بسیار زیبا در مکان کاشت ایجاد می‌کند. برگ ها بزرگ و کشیده هستند که دارای شیارهای عمیقی می‌باشند.

درخت موز بعد از چند سال میوه می دهد؟

گیاه موز کاوندیش در هر زمان از سال ممکن است گل بدهد. بعد از گل دهی حدودا 100 روز طول میکشد تا میوه ها رسیده شوند. میوه ها در ابتدا سبز رنگ هستند سپس رنگ آن ها زرد یا قرمز می‌شود. طول میوه ها بین 6 تا 30 سانتی متر و قطر 2 تا 5 سانتی متر می‌باشد.

زمانی که گیاه در حال رشد است، معمولا در عرض یک هفته برگ ها باز می‌شوند و در نهایت طول آن ها به 2 متر و عرض آن ها به 60 سانتی متر می‌رسد. برگ ها ممکن است به طور کامل سبز رنگ یا دارای لکه های قهوه ای رنگ باشند یا در قسمت رویی سبز رنگ و در قسمت زیرین قرمز-بنفش هستند. قبل از تولید گل، حدودا 44 برگ در گیاه به وجود می‌آید.

برگ های بزرگ گیاه موز کاوندیش مقدار زیادی آب مصرف می‌کنند، بنابراین به طور منظم باید به گیاه آب داده شود (به خصوص در آب و هوای خیلی گرم). اجازه ندهید خاک به طور کامل خشک شود، همچنین از خیس شدن خاک و آبیاری بیش از حد نیز باید اجتناب نمود.

خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد و آب در خاک نماند. در صورتی که خاک زهکشی خوبی نداشته باشد و آبیاری بیش از حد انجام شود، پوسیدگی ریشه در گیاه رخ می‌دهد. در مناطق خیلی گرم برای حفظ رطوبت و مواظبت از ریشه های کم عمق گیاه، می‌توان یک لایه مالچ روی خاک قرار داد.
تمامی ساقه های اضافی گیاه به محض دیدن باید حذف شوند، این کار باعث تشویق گیاه به تولید میوه می‌شود. زمانی که ساقه اصلی 6 تا 8 ماهه شد اجازه دهید یک ساقه دیگر توسعه پیدا کند تا در فصل بعدی جایگزین ساقه اصلی شود.

وقتی میوه ها را برداشت کردید، ساقه ای که میوه تولید کرده است را 75 سانتی متر بالاتر از سطح خاک قطع کنید. چند هفته بعد ساقه را از ته قطع نمایید. می‌توان ساقه را به تکه های کوچک تبدیل کرد و به عنوان مالچ از آن استفاده نمود.

 

معرفی موز کاوندیش کوتوله

 

ساقه های گیاه موز کاوندیش معمولا در پایان تابستان و بعد از زمستان تشکیل می‌شوند. در اواخر زمستان، ساقه ها شروع به رشد می‌کنند و در اواسط بهار به اندازه کامل خود می‌رسند. گاهی اوقات یک ساقه در اوایل تابستان تشکیل می‌شود و قبل از سرد شدن هوا کاملا بزرگ می‌گردد.

زمانی که میوه ها سبز رنگ هستند ولی به اندازه کافی بزرگ شده اند می‌توان با ساقه آن ها را برداشت کرد. در صورتی که میوه ها کاملا رسیده اند، آن ها را با 15 سانتی متر از ساقه قطع کنید. بعد از برداشت میوه، مواظب موجودات جونده باشید، زیرا ممکن است به ساقه آسیب برسانند.

گیاه موز کاوندیش در مناطقی که دمای هوا در زمستان 6- تا 10 درجه سانتی گراد است قادر به رشد می‌باشد. این گیاه در آفتاب کامل، خاک دارای زهکشی خوب حاوی مواد ارگانیک به خوبی رشد می‌کند.PH مناسب خاک برای رشد درخت موز کاوندیش 5.5 تا 7 می‌باشد.

گیاه موز کاوندیش برای تولید میوه به آب و کود منظم نیاز دارد. به گیاهان جوان تا زمان باردهی هر دو ماه یک بار کود NPK 12-2-6 یا یک کود با فرمول مشابه دارای 2 تا 3 درصد منیزیم بدهید. گیاه موز کوندیش قادر به تحمل سرما می‌باشد ولی باید در یک مکان امن نگه داری شود.

کاشت گیاه موز کاوندیش

هر یک از بذرهای موز کاوندیش را در یک گلدان حاوی خاک استارتر مرغوب به عمق 12 میلی متر بکارید. گلدان ها را در یک مکان گرم قرار دهید و خاک را مرطوب نگه دارید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر موز کاوندیش 25 درجه سانتی گراد می‌باشد. جوانه زنی ممکن است 6 ماه یا کمتر طول بکشد. نهال ها را در یک خاک غنی بکارید و گاه به گاه به آن ها کود دهید. بهتر است 3 سال اول نهال ها را در خانه یا گلخانه نگه داری کنید سپس آن ها را به خارج از خانه منتقل نمایید.

داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.
Email
Twitter
Facebook
Telegram
WhatsApp
موز کاوندیش چیست و درخت موز بعد از چند سال میوه می دهد؟
اپلیکیشن گل و گیاه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
باز کردن چت
پشیبانی و سفارش در واتساپ
سلام 👋 در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید به صورت تلفنی یا در واتساپ با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۴۱۵۶ در ارتباط باشید