انواع گیاه آپارتمانی

فیکوس میکروکارپا (انجیر پرده ای)

خرید فیکوس میکروکارپا (انجیر پرده ای)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی فیکوس

برای معرفی گیاه فیکوس باید بگوییم که یکی از گیاهان خانواده موراسه گیاه خانگی فیکوس است که زادگاه آن آسیای استوایی می باشد. این گیاه در هوای آزاد ارتفاعی به اندازه سی متر هم خواهد داشت.
گیاه خانگی فیکوس برگ هایی براق و پهن دارد که چرمی هستند و نوک تیزی دارند.
تنه گیاه فیکوس پهن و عریض است و تا دو متر قطر خواهد داشت. ریشه های هوایی که در خاک دارد برای پشتیبانی کردن شاخه های سنگین می باشد. برگ های بیضی شکل آن براق هستند و اندازه طول آن ها ۳۵-۱۰ سانتی متر است و عرض آن ها ۱۵-۵ سانتی متر می باشد. بزرگ ترین برگی که این گیاهان می توانند داشته باشند گاهی به چهل و پنج سانتی متر هم می رسد.

اگر نور کمی در منزل برای نگهداری گیاهتان دارید میتوانید با خرید آنلاین گیاه سایه دوست ، همیشه از لذت داشتن گل و گیاه در منزل بهره ببرید.
در ادامه معرفی گیاه فیکوس به شرح مختصر انواع آن میپردازیم.

فیکوس الاستیکا / گیاه کائوچو (Rubber Plant)

فیکوس الاستیکا یک گیاه آپارتمانی بسیار زیبا و مدرن است که به مراقبت خاصی هم نیاز ندارد.
این گیاه اصالتا متعلق به جنوب شرقی آسیاست. این گیاه تاریخی شیره ای سفیدرنگ تولید می‌کند که از آن در ساخت کائوچو استفاده می‌شود.به همین دلیل به او درخت کائوچو هم می‌گویند.
اگر هیچ تجربه ای در نگهداری از گیاهان ندارید، بدون شک گیاه کائوچو گزینه مناسبی برای شروع است. علاوه بر داشتن ظاهر زیبا، از نظر ناسا به عنوان یکی از گیاهان برتر در تصفیه هوا شناخته شده است.
پیشنهاد میکنیم خرید گیاهان تصفیه کننده هوا را همیشه در الویت خرید گیاه برای منزل خود بگذارید.

سمی بودن

اگر توسط کودکان و یا حیوانات خورده شود، قطعا سمی است.

فیکوس بنجامین / انجیر برگ ریز (Ficusbenjamina)

فیکوس بنجامین که به دلیل شکل خاص برگهایش به گیاه اشک ریزان هم معروف است، با اینکه گلی تولید نمی‌کند، اما نوع متفاوت برگ ها و استقامت آنها باعث شده که او به گیاهی محبوب تبدیل شود. اگر به خوبی از آن نگه داری کنید، یک “درخت آپارتمانی” خواهید داشت!

سمی بودن

لمس کردن این گیاه خطرناک نیست. اما به دلیل شیره سمی که در داخل برگهای آن وجود دارد، توصیه میکنیم آن را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

فیکوس میکروکارپا / انجیر پرده ای (Ficusmoclame)

فیکوس میکروکارپا متعلق به جنوب شرقی آسیا و استرالیاست. این نوع فیکوس بسیار از نظر نگهداری و مشخصات به فیکوس بنجامین شبیه است. این گیاه شاخه‌ها و برگ‌های متعددی دارد که می‌توانید با هرس کردن مداوم، آنها را همیشه مرتب و تمیز نگه دارید.

 

معرفی فیکوس میکروکارپا (انجیر پرده ای)

 

فیکوس امستل/برگ موزی ( Ficus alli)

این گیاه که متعلق به جنوب شرقی آسیا، هند و چین است، به دلیل شکل خاص برگ های خود به گیاه برگ موزی مشهور شده است. نگهداری از آن نسبت به سایر فیکوس ها کمی راحت تر است و این گیاه نیز در برابر تغییرات شدید و ضربه، حتما دچار برگ ریزی خواهد شد.

فیکوس هندی (Ficus Audrey)

همانطور که از نامش مشخص است، این فیکوس یک نوع گیاه ملی هندی است. برگ های بزرگ و زیبای آن مانند یک سایه بان عمل می کنند و در مناطق گرمسیری، سایه خوبی را برای استراحت ایجاد می‌کنند!

شرایط نگهداری انواع فیکوس

در اد امه ی معرفی گیاه فیکوس به شرایط نگهداری آن اشاره میکنیم.
گیاه فیکوس به نور کافی خورشید نیاز دارد. اما آن را هرگز زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید، نور مستقیم و فیلتر نشده باعث سوختن برگهای گیاه می‌شود.
در ماه های گرم هر ده روز یکبار و در زمستان هر دو هفته یک بار به گیاه آب بدهید. اجازه بدهید تا سطح خاک کمی خشک شود و سپس آبیاری کنید.
اگر آن را بیش از حد آبیاری کنید، برگ هایش را از دست خواهد داد.
اگر آبی در زیر گیاه جمع شد و وارد زیرگلدانی شد، بلافاصله آن را خالی کنید تا ریشه های گیاه آسیب نبیند.

فیکوس در فصول سرما کمی ریزش برگ دارد، برای اینکه در بهار با انرژی بیشتری به سبز کردن محیط بپردازد!
او در سرما آسیب می‌بیند. پس فیکوس را در نزدیکی پنجره قرار ندهید.
این گیاه به خوبی هوا را تصفیه کرده و هوا را از آلاینده های مضر پاک می‌کند.
خاک او را همیشه مرطوب نگه دارید. هر زمان که احساس کردید خاک گیاه خشک شده، به او آب اضافه کنید و اجازه بدهید که آب به بخش های زیرین گیاه نفوذ کند.

بهتر است در بهار و تابستان، ماهی یک بار به فیکوس زیبا کود بدهید تا برگهایش سالم و تازه بمانند. در زمستان کوددهی را متوقف کنید.
گیاه را بچرخانید تا تمام بخش های آن به مقدار لازم نور خورشید دریافت کنند. با این کار به عمل فتوسنتز و بهبود عملکرد گیاه کمک کرده اید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهی در مورد “فیکوس میکروکارپا (انجیر پرده ای)

  1. زینب یزدانپور گفت:

    درود گرامی
    در متن یکجا فرمودید گیاه سایه و اگر نور کمی دارید با خرید این گیاه از این گیاه لذت ببرید و در جای دیگر نوشتار فرمودید نور کم باعث ریزش برگها میشود و از تابش مستقیم و بدون فیلتر جدا خودداری کنید.، بالاخره نور کم و سایه و دور از پنجره، یا برعکس نور کم باعث از بین رفتن گیاه میشود!؟

    1. modir گفت:

      دردو بر شما
      کاربر گرامی نور کم منظور نور خیلی کم و نبود نور هست مثل یک اتاق بدون نورگیر
      در مورد دوم باید بگم در کل عموم گیاهان آپارتمانی نباید نور مستقیم بهشون بخوره و نوری که از پرده رد میشه و توی خونه میپیچه مناسب ترین نور هست در این موارد بهترین حالت اینه نور روزانه از پرده به گیاه تابش کنه

  2. نیلوفر گفت:

    سلام خسته نباشید ، من از این بن سای بتازگی هدیه گرفتم ، این گیاه درون محفظه شیشه ای هست.
    ولی ارتفاع گیاه داره از محفظه بیشتر میشه ، و بنظر میرسه به برگهاش فشار وارد میشه . میخواستم بدونم بهترین کار براش چیه ؟ ایا محفظه رو بردارم و یا برگها رو باید هرس کنم ؟
    ممنکن میشم پاسخ بدید. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *