ارسال بین المللی
خرید روش هایی که میتوان گل را تازه نگه داشت.

روش هایی که میتوان گل را تازه نگه داشت.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

روش هایی که میتوان گل را تازه نگه داشت.

روش هایی که میتوان گل را تازه نگه داشت.

روش هایی که میتوان گل را تازه نگه داشت.

راه های مختلفی برای شاداب ماندن گل ها به مدت طولانی تر وجود دارد و از طریق آن ها می توان گل ها را به مدت طولانی تری در منزل و یا محیط کار نگه داری نمود. در زیر به تعدادی از ان ها اشاره شده است که شما می توانید توسط این روش ها از گل هایتان به مدت طولانی تری نگه داری نمایید و لذت بیشتری ببرید.

تازه نگه داشتن گل ها همواره یکی از موارد مهمی است که دوست داران گل و گیاه به دنبال آن هستند. گل ها از عوامل مهمی هستند که منزل و محیط را شاداب می کنند. روش های زیادی برای تازه و شاداب نگه داشتن گل و گیاهان وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده است و توسط این روش ها شما می توانید عمر گل و گیاهان خود را طولانی تر کنید و از زیبایی گل های خود لذت ببرید.

استفاده از نوشابه برای تازه نگه داشتن گل

یکی از روش های تازه نگه داشتن گل استفاده از نوشابه های گازدار می باشد. نوشابه به دلیل داشتن شکر موجب تازه نگهداشتن گل ها و گیاهان شما می شود. شما می توانید با ریختن 4/1 فنجان نوشابه به داخل گلدان گل سبب کمک به شاداب تر ماندن گل ها نمایید. برای این کار می توانید از انواع نوشابه های مختلف استفاده نمایید. برای مثال اگر گلدانتان آب درون خود را نشان می دهد می توانید از نوشابه های بی رنگ استفاده کنید که جلوه ی زیباتری دارد.

استفاده از اسپری مو برای تازه نگه داشتن گل ها

این روش نیز یکی از روش هایی است که می توانید توسط آن گل های خود را تازه تر نگه دارید و برای تازه نگه داشتن گل خود از آن استفاده نمایید. برای این کار اسپری مو را با فاصله ی حدود بیست سانتی متر از گل ها گرفته و بر روی آن ها اسپری نمایید.

استفاده از سرکه ی سیب برای تازه نگه داشتن گل ها

برای این روش سرکه ی سیب را همراه با مقادیر مساوی شکر در آب گلدان خود بریزید و خوب مخلوط نمایید. برای تاثیر بیشتر این روش آب گلدان را هر چند روز یک بار تعویض نمایید. با این روش شما می توانید عمر گل و گیاهان خود را طولانی تر کنید و سبب تازه نگه داشتن گل هایتان شوید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

استفاده از آسپیرین برای تازه نگه داشتن گل ها

برای این کار شما می توانید چند آسپیرین را با هاون و یا هر وسیله ی دیگری خرد کرده و در آب گلدان هایتان بریزید و هم بزنید. برای تاثیر بیشتر این روش نیز باید آب گلدان هایتان را هر چند روز یکبار عوض نمایید. با این روش شما می توانید به تازه نگه داشتن گل خود کمک شایانی نمایید.

استفاده از سفید کننده برای شاداب ماندن گل ها

برای این کار شما باید یک چهارم غذاخوری سفید کننده را در یک لیتر آب بریزید و دقت نمایید از این مقدار بیشتر نشود زیرا سبب آسیب زدن به گل تان می شود. یک روش دیگر برای استفاده از سفید کننده، 3 قطره سفید کننده به همراه یک قاشق چای خوری می باشد که در این روش نیز باید این مقدار مواد را با یک لیتر آب مخلوط نمایید و گلهایتان را در درون ان قرار دهید. این روش سبب جلوگیری از رشد باکتری ها شده و سبب شفاف ماندن اب گلدان می شود. زیرا باعث جلوگیری از رشد باکتری ها و در نتیجه تازه نگه داشتن گل می شود.

استفاده از سکه فلزی برای تازه نگه داشتن گل ها

شما برای این کار می توانید سکه و قند را به آب گلدانتان انداخته و سبب طولانی شدن عمر گل ها و شاداب تر ماندن ان ها و تازه نگه داشتن گل ها شوید.

این کار باعث پایین اوردن pH آب گلدان شما شده و باعث جلوگیری از رشد باکتری ها و میکروب ها می شود.

استفاده از شکر برای تازه نگه داشتن گل ها

یکی دیگر از روش های رایج استفاده از شکر برای تازه نگه داشتن گل ها می باشد. استفاده از شکر سفید به همراه سرکه یکی دیگر از راه های شاداب ماندن گل ها می باشد. برای این روش شما می توانید حدود 2 الی 3 قاشق غذاخوری شکر را به همراه 2 قاشق غذاخوری سرکه ی سفید در داخل آب گرم ریخته و حل نمایید. شکر باعث تغذیه ی گل و گیاه شده و سرکه با پایین آوردن pH محیط باعث جلوگیری و منع رشد باکتری ها و میکروارگانیسم ها می شود زیرا میکرو ارگانیسم ها در محیط های اسیدی قادر به ادامه ی فعالیت خود نمی باشند.

استفاده از آب جوش برای تازه نگه داشتن گل ها

آب جوش یکی دیگر از راه حل هایی می باشد که شما می توانید با این روش به شاداب و با طراوت ماندن گل و گیاهانتان کمک کنید. برای این منظور لازم است شما ساقه ی گل هایتان را به صورت اریب بریده و آب جوش را بر روی ساقه خصوصا قسمت بریده شده بریزید سپس آن را درون آب گلدان تان قرار دهید و آب گلدانتان را هر چند روز یکبار تعویض نمایید. این یکی از روش های معروفی است که برای تازه نگه داشتن گل انجام می دهند.

روش هایی که میتوان گل را تازه نگه داشت.

روش هایی که میتوان گل را تازه نگه داشت.

بریدن ساقه ها برای تازه نگه داشتن گل ها

برای این کار شما لازم است به طور مرتب هر چند روز ساقه ی گل هایتان را کوتاه نمایید. لازم به ذکر است که باید ساقه ی گل هایتان را با استفاده از یک چاقو و یا قیچی تیز زاویه دار ببرید تا گیاه به راحتی بتواند آب را به بالا بکشد. باید دقت گردد که ساقه ی گل نباید آسیب ببیند زیرا در این صورت مانع جذب درست آب می شود. باید توجه شود که تمام قسمت های فرسوده و آسیب دیده ی گلبرگ و برگ ها جدا شوند.

خنک نگه داشتن گل ها برای تازه تر ماندن گل ها

باید دقت نمایید که گل ها نباید به طور مستقیم جلوی نور آفتاب و یا سرمای شدید قرار بگیرند و همچنین به دور از لوازم و دستگاه هایی که از خود گرما تولید می کنند قرار بگیرند زیرا گرما باعث از دست دادن آب گل ها شده و موجب آسیب رساندن به ان ها می شود.

یکی دیگر از نکته های مهم این است گیاهان را باید به دور از میوه های رسیده قرار داد زیرا این میوه ها از خود گازی به نام اتیلن منتشر می کنند که سبب پژمرده شدن و آسیب زدن به گل ها می شود.

با استفاده از روش های بالا می توان تا حد زیادی به تازه ماندن و تازه نگه داشتن گل و گیاهان کمک کرد و عمر آن ها را طولانی تر نمود.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.
Email
Twitter
Facebook
Telegram
WhatsApp
روش هایی که میتوان گل را تازه نگه داشت.
اپلیکیشن گل و گیاه

نوشته های مرتبط

سبد خرید
باز کردن چت
پشیبانی و سفارش در واتساپ
سلام 👋 در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید به صورت تلفنی یا در واتساپ با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۴۱۵۶ در ارتباط باشید