انواع گل طبیعی

گل اورینتال (لیلیوم)

خرید گل اورینتال (لیلیوم)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

گل اورینتال یا لیلیوم اورینتال یکی از گل های زیبا و لوکس برای استفاده در تاج گل، سبد گل، دسته گل یا باکس گل است که زیبایی خاصی به هدایا و محصولات می دهد.
گل اورینتال را با اسم های دیگر نیز می شناسند؛ مثلا لیلی شرقی، لیلیوم و نیلوفر شرقی.
اگر می خواهید نیلوفرهای شرقی را برای دسته گل عروسی خود انتخاب کنید یا آن را به کسی هدیه دهید، مطمئن باشید گل خوبی را انتخاب کرده اید. ضمنا بهتر است قبل از اینکه به دوستان یا عشقتان این گل را هدیه دهید، بدانید که این گل نماد چه چیزی است. این مقاله می تواند به شما در درک معنی و دانستن نماد و مشخصات این گل زیبا کمک کند.

شکوفه های زیبای این گل در فصل بهار، در صورت رسیدن نور کافی به شکوفه ها و محیط و زهکشی مناسب شکوفه می گیرند. گل های اورینتال زیبایی منحصر به فردی دارند و اغلب آن ها از گونه ی لیلیوم به شمار می آیند. در ادامه می خواهیم شما را با چگونگی پرورش گل اورینتال یا گل شرقی آشنا کنیم، پس با ما همراه شوید.

پرورش گل اورینتال

گل اورینتال چیست؟ آسیایی و شرقی دو گونه از محبوب ترین نیلوفرهای جهان هستند. نیلوفرهای آسیایی در ماه ژوئن تا ژوئیه شکوفه می دهند، در حالی که دیگر نیلوفرها در ماه آگوست شکوفه می کنند. هر دو ساقه های ضخیم، قطور، سبز و برگهای پهن و گل های زیبایی دارند. با این حال، گل های اورینتال، گل های بزرگتری دارند. گل های شرقی در مناطق سردسیر رشد بهتری دارند و می توانند خاک هایی که کود کمتری دارند را نیز تحمل کرده و به رشد خود ادامه دهند.
برای پاسخ به این سؤال که گل اورینتال یا نیلوفر شرقی چیست، باید ابتدا مشخص کنیم که نیلوفر، چگونه گیاهی است. گیاهان گلدار زیادی وجود دارد که به آنها نیلوفر گفته می شود، اما در اصل اسم نیلوفر از گل لیلیوم شرقی یا همان گل اورینتال برگرفته شده است.
آنها از شکوفه های کوچک و بسیار زیبا به وجود می آیند و پوست نازکی دارند. نیلوفرهای شرقی نسبت به دیگر نیلوفرها خوشبوتر هستند و رشد سریعتری هم دارند. بوی خوش این گل ها نسبت به دیگر گل های مشابه، همین بوی خوب آن هاست.

بسیاری از نیلوفرهای شرقی ممکن است ۳ تا ۶ فوت (۱-۲ متر) رشد کنند، یعنی حتی بسیار بلندتر از نیلوفرهای دیگر.
مردم جهان معمولا گل های مختلف را نماد چیزهای خاصی می دانند. در فرهنگ ها و کشورهای مختلف، نیلوفر نیز نماد ویژگی های مختلفی است، بخصوص نیلوفرهای شرقی و اورینتال که دارای گل های بسیار زیبا و شکوفه های جذاب نیز هستند.

معرفی اورینتال (لیلیوم)

منشاء گل اورینتال

نیلوفرهای شرقی بیش از ۳۰۰۰ سال است که در باغ ها کشت می شوند. این گیاه بومی ابتدا از کشورهای کره و ژاپن شروع به رشد و پیدایش کرده است.
گل های اورینتال دارای شکوفه های بزرگی است و همچنین شش برگ دارد که می توانند ۶ تا ۹ اینچ رشد کنند. رنگ های بسیار زیبایی از این گل در بازار وجود دارد. این گل ها می توانند تا ارتفاع سه تا پنج فوت نیز رشد کنند. باغبانان زیادی در جهان در حال حاضر به کاشت این گل های زیبا مشغولند و در حال پرورش و تولید گونه های جدیدی از این گل می باشند. گل اورینتال در برابر گرما بسیار مقاوم است و بخاطر داشتن عطر خوش، بسیار معروف و محبوب می باشد.
یکی از معروف ترین نیلوفرهای شرقی، استارگازر نام دارد و در کشور چین به وفور یافت می شود.

معنی نیلوفرهای شرقی

همیشه مردم جهان نیلوفرها را نماد ویژگی های خوب دانسته اند، مثلا در برخی کشورها نیلوفرها را نماد آدم های مهربان و پاک می دانند. در بعضی از کشورهای اروپایی، گل نیلوفر را مثل گل مریم، یک گل مقدس می دانند.
در اسطوره های یونانی باستان نیز گل نیلوفر را نماد مادر بودن و همچنین نماد تولدی دوباره می دانستند. در خیلی دیگر از کشورها گل نیلوفر شرقی را نماد زیبایی و سربلندی می دانند. خلاصه اینکه شما می توانید این گل را به عنوان نمادی از چیزهای خوب به عزیزان خودتان هدیه کنید.
جالب است بدانید که گل اورینتال در کشورهای ژاپن و کره بسیار محبوب است. از گل های نیلوفر شرقی در تزئین دسته گل عروس خانم ها نیز استفاده ی زیادی می شود.

نگهداری گل اورینتال

به راحتی می توانید گل  اورینتال را در خانه پرورش دهید. کافی است آن ها را در جایی از منزلتان قرار دهید که هم دسترسی کافی به نور مناسب و هم دسترسی به تهویه ی خوب داشته باشد.
گل های نیلوفری را در نزدیکی بخاری در منزل هرگز قرار ندهید، چرا که سبب پژمردگی آن ها خواهد شد. ضمنا این گل بسیار سمی است پس در صورتی که این گل را در منزل پرورش می دهید؛ سعی کنید آن را از دسترس گربه ها و سگ های خانگی دور کنید.

گل اورینتال در صنایع عطرسازی

از این گل برای تهیه عطر و در تولید لوازم آرایشی و کرم های صورت استفاده می شود. کرم های گل نیلوفری از پیر و چروک شدن پوست به خوبی جلوگیری می کنند.
اگر گلبرگ های گل نیلوفر شرقی را با عسل مخلوط کنید و به پوستتان بمالید به شما کمک می کند تا پوستی نرم داشته باشید.
همانطور که قبلتر نیز اشاره کردیم، این گل ها گزینه ی مناسبی برای تزئین دسته گل عروس هستند. یکی دیگر از ویژگی های خوب گل های اورینتال این است که در تمام طول سال و چهار فصل در دسترس هستند.

نحوه رشد و نگهداری گل اورینتال

انتخاب مکان مناسب، مهمترین عامل هنگام کاشت گل اورینتال است. هنگام کاشت گل لیلیوم اورینتال، مکانی را انتخاب کنید که در معرض آفتاب کامل باشد. این شکوفه ها نمی توانند خاک ضعیف (از لحاظ کود و…) را تحمل کنند، به این معنی که محیط کاشت آنها باید برای زهکشی آزمایش شود و کودهای مناسب رشد این گل را با خاک آنجا مخلوط کنید. دقت داشته باشید که گل های نیلوفر شرقی در فصل های پاییز و بهار رشد بهتری دارند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *