انواع گیاه آپارتمانی

گیاه پول چینی

خرید گیاه پول چینی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی

این گیاه زیبا از سال ۱۹۷۰ به طور گسترده در سراسر جهان محبوب شده است. پول چینی عضوی از خانواده گیاه گزنه است. اگر در منطقه خوش آب و هوایی هستید، حتما آن را در حاشیه پیاده‌روها دیده اید!
نگهداری از این گیاه زیبا بسیار راحت است. جالب است بدانید آن گیاه تصفیه کننده هواست.
در واقع برخلاف اسمش، نه‌تنها نیازی نیست که به آن پولی بدهید، بلکه آن به صورت کاملا رایگان هوای خانه شما را پاک و تمیز می‌کند!
اگرچه پول چینی در امر تصفیه هوا خیلی قوی نیست، اما اگر تعداد زیادی از آن در محیط داشته باشید، می‌توانید روی این قابلیت آن حساب ویژه‌ای باز کنید.
ساده‌ترین راه برای داشتن تعداد زیادی پول چینی، تکثیر آن است پول چینی از طریق کاشت ساقه بریده شده به راحتی رشد می‌کند.

پول چینی به نام پیله‌آ هم شناخته می‌شود. قد آن تا بیش از ۴۰ سانتی‌متر هم می‌رسد و با گذشت زمان، ساقه اصلی آن شروع به پیچیدن می‌کند.
دلیل نام گذاری این گیاه به نام “پول چینی” ، برگهای سکه مانند براق آن است.
پول چینی به مراقبت خاصی نیاز ندارد و برای روی میز و قفسه عالی است. عده ای باور دارند که اگر در خاک آن سکه ای بگذارید، برای شما شانس و ثروت می‌آورد. امتحانش که ضرر ندارد، پس سکه را فراموش نکنید! اگر ناگهان خیلی ثروتمند شدید، گلدانی از طلا برای پول چینی بخرید، لیاقتش را دارد!
گیاه پول چینی دارای برگهای ضخیم سبز پررنگ و ساقه های کوتاه هست. بسیار شبیه گیاه قاشقی است اما زیباتر!

با گلمون همراه باشید تا روش نگهداری گیاه پول چینی را بدانید.

شرایط نگهداری

نور

نور غیر مستقیم خورشید و خاک زه کشی شده، تمام چیزی است که پول چینی از شما می‌خواهد. رشد این گیاه تقریبا سریع است، بخصوص در فصول رشد؛ یعنی بهار و تابستان.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پول چینی به سمت منبع نور خم می‌شود. به همین دلیل باید آن را مرتبا بچرخانید تا نور به میزان یکسانی به ساقه اصلی گیاه برسد تا رشد آن عمودی و بدون خمیدگی باشد.

معرفی گیاه پول چینی

آبیاری

بین هر وعده آبیاری اجازه دهید تا خاک کمی خشک شود. آن را بیش از حد آبیاری نکنید، هفته ای یکبار در زمستان و دوبار در تابستان کافی است.
اگر برگهای پایینی گیاه ( برگهای نزدیک به ریشه) زرد شدند و یا شروع به ریزش کردند، یعنی بیش از حد به گیاه آب داده‌اید.

خاک و کوددهی

برای این گیاه از خاک مخصوص گلدان استفاده کنید و از زه کشی مناسب آن مطمئن شوید. اگر ریشه‌ها از زیر گلدان بیرون زدند، یعنی وقت آن است که گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید.
در طول فصول رشد، به گیاه هر ماه کود چندمنظوره مخصوص گیاهان آپارتمانی بدهید. نسبت رقیق کردن کود باید یک دوم باشد.

تکثیر

به راحتی میتوانید گیاه پول چینی را تکثیر کنید بهتر است در اوایل بهار این کار انجام گیرد و از ساقه برش بزنید و در اب ریشه دار کنید وقتی ریشه ها به اندازه ۴ سانتی متر رسید میتوانید به گلدان با خاک مرطوب منتقل کنید.
قلمه زدن و تکثیر این گیاه بسیار راحت است. چون آن خودش گیاهان کوچک جدیدی را بر روی همان خاک ایجاد می‌کند. فقط کافی است با یک چاقوی تمیز این گیاهان نورسته را از گلدان مادر جدا کنید و در خاک مرطوب مجددا بکارید. خاک گیاه تازه را همیشه مرطوب نگه دارید تا زمانی که برگهای جدید شروع به رویش کنند.

سمی بودن

گیاه پول چینی برای کودکان و حیوانات خانگی سمی نیست.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *