انواع گل طبیعی

گل جارویی (طاووسی)

خرید گل جارویی (طاووسی)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی طاووسی

طاووسی درختچه ای زیبا با گلهای معطر زرد رنگ که تقریبا مقاوم به هر آب و هوایی می باشد. طاووسی از خانواده لوبیاسانان و جزو درختچه های خزان دار به شمار می رود. این گیاه را از اول تا آخر بهار به ارتفاع ۲٫۵ متر در اکثر نقاط شهر مشاهده می کنید. درختچه طاووسی با شاخه های سبز و برگهای ۳ برگچه ای در جنگل های شمال به وفور یافت می شود. میوه قرمز رنگ و نیام دار این گیاه راه تشخیص آن از دیگر گیاهان مشابه است. طاوسی گیاهی سمی و جز گیاهان دارویی با خواص درمانی زیاد به شمار می رود.

مشخصات ظاهری

طاووسی برگ های به رنگ سبز تیره که بر روی شاخه محکمی قرار گرفته، دارد. برگ طاووسی کم پشت و کم تعداد هستند که اکثر آنها در زمستان می ریزند. داشتن گلهایی به رنگ های زرد، سفید و صورتی از دیگر خصوصیات بارز این گیاه به شمار می رود. این گیاه را با یاس زرد اشتباه نگیرید.

معرفی گل جارویی (طاووسی)

شرایط کلی نگهداری :

نور :

طاووسی گیاه فوق العاده آفتاب دوست است. قرار گرفتن در جایی که سایه باشد باعث ریزش گلها و کاهش کیفیت آن می شود.

دما :

بهترین دما برای طاووسی بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است. طاووسی  اگرچه به گرما حساس است اما دمای پایین زمستان را به خوبی تحمل میکند.

آبیاری :

نیاز آبیاری طاووسی مانند سیکاس است. بسته به جایی که گیاه قرار دارد در بهار بین دو تا سه بار در هفته آبیاری شود. در تابستان طاووسی را یک روز در میان آب دهید.

خاک :

خاک معمولی با زهکش خوب بهترین خاک برای این گیاه است. کود سرک در بهار و کود پاییز باعث تقویت هر چه بهتر ریشه طاووسی می شود.

هرس:

هرس شاخه های قدیمی و بیمار موجب افزایش ورود جریان هوا و شادابی درختچه طاووسی می شود. هرس طاووسی در دوره نونهالی باعث افزایش گلدهی آن می شود. هرس سبز در تابستان بعد اتمام گلدهی از نکات مهم نگهداری طاووسی به شمار می رود.

تکثیر:

این گیاه با بذر خیلی راحت تکثیر می‌شود. بذرها را بسته به نوع منطقه در بهار یا پاییز میتوان کاشت.

عوارض و درمان :

آفت شته در دوران جوانی طاووسی این گیاه را به شدت دچار مشکل میکند. برای مقابله با آن توصیه می شود گیاه را با آب و صابون بشورید. در صورت تکرار از سم مالاتیون با دز بسیار کم استفاده کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *