انواع گیاه آپارتمانی

نخل جزایر قناری – معرفی و نحوه نگهداری آن در 4 فصل

نخل جزایر قناری

نخل جزایر قناری یک گیاه کمیاب در ایران است که در سرتاسر كرانه های مدیترانه می روید و بی هیچ مشكلی زندگی در گلدان و باغچه های زینتی را تاب می آورد. گیاهی است راست قامت، همیشه سبز با تنه قرص و محكم. برگ های جوان ظاهری خشن و افراشته دارند اما با گذشت زمان انحنایی كمانی و ظریف پیدا می كنند.

طول برگ های پرمانندش به ۵ متر می رسد. هر برگ به برگچه های نیزه مانند، چرمی و به رنگ سبز روشن تقسیم می شود. گل های ریز به رنگ قهوه ای مایل به زرد در گل آذین آویخته و بزرگی مجتمع می شوند. فاقد جنبه زینتی بوده و در پاییز تا زمستان به میوه های مستطیلی زرد تا قرمز تبدیل می شوند. مكان پرنور، خاك معمولی گلدان با مقداری خاك رس و محیط نسبتاً مرطوب را می پسندد.

از این نخل میتوان به عنوان گیاه آپارتمانی استفاده کرد.

نخل جزایر قناری

نگهداری نخل جزایر قناری در تابستان

در تابستان می توان نخل جزایر قناری را در فضای آزاد قرار داد. سپری كردن یك دوره استراحت در سرما برای سلامتی گیاه ضروری است و در این مدت به آبیاری چندانی نیاز ندارد. در تابستان باید خاكش را با كودهای محلول تغذیه كرد و در زمستان نیاز به تعویض خاك دارد. حداقل دمای قابل تحمل برایش ۱۵ _ ۱۰ درجه سانتی گراد است. برگ های زرد و خشك آن را باید مرتباً هرس كرد. تكثیر آن از طریق كاشت بذر كه قبل از كاشت درون آب خیسانده شده باشد امكان پذیر است.

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *