فواید و مضرات گل ها

خاصیت های بی نظیر گل محمدی

خرید خاصیت های بی نظیر گل محمدی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

خاصیت های بی نظیر گل محمدی

خاصیت های بی نظیر گل محمدی

خاصیت های بی نظیر گل محمدی

خواص گل محمدی بسیار زیاد و بی شمار است از این رو ما به گفتن تعداد اندکی از آن ها می پردازیم. از جمله خواص این گل می توان به تقویت دستگاه ایمنی، کمک به سلامت چشم، کمک به پاک سازی کبد، برطرف کردن مشکلات پوستی مانند خشکی ، التهاب و جوش، کمک به سلامت مو و رویش آن ،از بین بردن عفونت بدن و همچنین داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی اشاره کرد.

خواص دمنوش گل محمدی از دیر باز بین همه شناخته شده است و به همین دلیل است که آن را به شکل های مختلف استفاده می کنند. گل محمدی یا گل سرخ از خانواده گل رز می باشد و نشانه ی عشق و زیبایی است و همینطور عطر و بوی بی نظیری دارد. همین عطر خوب و دلپذیر گل محمدی موجب شده است که گلاب را در اختیار مردم قرار می دهد.

این گل علاوه بر عطر استثنایی که دارد خواص بی شماری دارد که از گذشته مورد توجه همگان بوده است. خواص گل محمدی تنها مربوط به یک چیز نمی شود بلکه در زمینه های فراوان مزیت های بسیاری را به همراه دارد.

خواص و فواید گل محمدی را در زمینه پزشکی و دارویی می توان گسترده تر و بیشتر از موضوع های دیگر دانست. گل محمدی را به شکل های مختلف از جمله دمنوش گل محمدی، گلاب، چای گل محمدی و روغن گل محمدی استفاده می کنند. از خواص گل محمدی می توان به طور کلی به سلامت و زیبایی پوست و مو اشاره کرد که در ادامه توضیحات کامل تری در مورد آن می دهیم.

در طب سنتی ایران از ایام باستان استغاده از گل محمدی برای بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگرفت و خواص گل محمدی برای همه آشکار بوده است.

خواص گل محمدی در سلامت پوست

گل محمدی در پزشکی و سلامت کاربرد های بسیاری دارد و حرف های زیادی برای گفتن دارد که در اینجا برخی از خواص گل محمدی خشک و تازه را در حوزه سلامت پوست نام می بریم و توضیح مختصری در مورد آن می دهیم:
1- از بین بردن حساسیت پوستی

اولین مورد از خواص گل محمدی در سلامت پوست است به این صورت که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی و توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد، چربی های اضافه پوست، حساسیت های پوستی و میکروب ها های موجود را دارد و به همین دلیل سبب پاکسازی پوست از آلودگی و گرد و غبار می شود.
نحوه پاکسازی پوست با گل محمدی

پس اولین خاصیت گل محمدی پاکسازی پوست می باشد که باید صورت خود را ابتدا با چای گل محمدی بشویید و سپس پودر شده آن را همراه با عسل به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.
2- کاهش چین و چروک پوست

مورد دوم از خواص گل محمدی کاهش چین و چروک پوست می باشد. گل محمدی دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید است از جمله ویتامین c که برای برطرف کردن لکه و چین و چروک پوست بسیار مفید است.

در واقع میتوان گفت این گیاه یک اسکراب بی نظیر برای لایه برداری از پوست، پاک کردن آرایش، رفع چین و چروک و بر طرف کردن آلرژی های پوستی است. همینطور از خواص گل محمدی میتوان به کلاژن سازی و جوانی پوست اشاره کنیم.

– درمان التهاب های پوستی

سومین مورد از خواص گل محمدی درمان التهاب های پوستی می باشد. گل محمدی خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد به طوری که حتی برای پوست های حساس مانند پوست نوزادان نیز استفاده می شود. به همین دلیل در تولید صابون ها و لوسیون های مرطوب کننده از گلاب یا اسانس طبیعی گل محمدی استفاده می شود.
4- درمان خشکی های پوستی

مورد دیگر از خواص گل محمدی بر پوست مرطوب کنندگی و لایه برداری آن است به این صورت که این گیاه موجب حفظ رطوبت پوست می شود و خشکی پوست را بر طرف می کند. همین طور سبب لایه برداری پوست با از بین بردن سلول های مرده و کاهش چربی پوست می شود.
5- از بین بردن آکنه و جوش

از دیگر خواص گل محمدی می توان به از بین بردن آکنه و جوش اشاره کرد به این صورت که پودر گلبرگ های آن را روی جوش یا آکنه خود بمالید تا التهاب ناشی از آن را کم و درمان کند. برای این منظور از گلاب و روغن گل محمدی هم می توان استفاده کرد.
6- مرطوب کردن لب ها

آخرین خواص گل محمدی برای پوست شامل مرطوب کردن لب ها می شود. اگر به گلبرگ های این گیاه چند قطره عسل و یک قاشق خامه اضافه کنیم یک ترکیب خمیری شکل به ما می دهد که اگر آن را به مدت 15 دقیقه روی لب ها بگذاریم سبب رطوبت و درخشندگی لب ها می شود.

خاصیت های بی نظیر گل محمدی

خاصیت های بی نظیر گل محمدی

خواص غنچه گل محمدی برای سلامت مو

همانطور که گل محمدی برای سلامت پوست خواص بیشماری دارد در سلامت مو هم نمی توان از خواص گل محمدی غافل شد. با استفاده از ماسک گل محمدی به همراه روغن نارگیل می توان موها را نرم و ابریشمی کرد و همین طور موجب افزایش رشد مو نیز می شود. همین طور چربی سطح پوست سر و چربی مو را کنترل می کند. اگر غنچه گل محمدی را در آب وان حمام قرار دهیم به عنوان عطر دهنده و خوش بو کننده مو از آن استفاده کرده ایم. از دیگر خواص گل محمدی میتوان به جنبه ی تزئینی آن توسط غنچه های گل سرخ اشاره کرد.

به معرفی خواص گل محمدی در حوزه سلامت پوست و مو پرداختیم اما خاصیت این گیاه پایان پذیر نیست. اکنون می خواهیم خواص این گل را در عرصه های دیگر مورد بحث قرار دهیم:
خواص دیگر گل محمدی (12 خاصیت کاربردی)

تا به اینجا در مورد خواص گل محمدی روی پوست و مو صحبت کردیم. اما خواص گل محمدی تنها برای پوست و موی شما نیست! اگر کنجکاو هستید تا بدانید دیگر خواص گل محمدی چیست؟ و گل محمدی برای چی خوبه؟ ما را در این 12 خاصیت عالی گل محمدی همراهی بفرمایید.
1-کاهش وزن و لاغری

از جمله خواص گل محمدی می توان به خاصیت کاهش وزن و لاغری آن اشاره کرد به این صورت که چای گل محمدی که نوشیدنی سالم و بدون ضرر هست را جایگزین نوشیدنی های چاق کننده مانند قهوه خامه ای یا انواع نوشابه ها قرار دهیم.
2- کاهش درد های قاعدگی

نوشیدن چای گل محمدی در خانم ها سبب کاهش درد های قاعدگی می شود و از درد هایی مانند گرفتگی های دردناک، نفخ و درد های زیر شکمی کاسته می شود.
3- تنظیم قاعدگی

از دیگر خواص گل محمدی این است که چای آن در این دوران قاعدگی به خانم ها کمک می کند که خلق و خوی بهتری را داشته باشند و به تنظیم قاعدگی نیزکمک می کند. همچنین زنان یائسه برای کاهش مشکلات این دوره مثل گرفتگی از دمنوش گل محمدی استفاده کنند.
4- درمان افسردگی و بی خوابی

دمنوش گل محمدی به طور طبیعی باعث افزایش سطح هورمون های شادی آور در بدن شده و به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی خواص آرام بخش طبیعی داشته و نوشیدن یک فنجان دمنوش گل محمدی قبل از خواب با کاهش استرس و تنظیم هورمون ها برای درمان بی خوابی مزمن مفید می باشد.
5- سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیر بالای ویتامین C موجود در دمنوش گل محمدی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش تولید گلبول های سفید خون به درمان سرماخوردگی، گلودرد و آبریزش بینی کمک می کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی به کاهش موکوس و خلط کمک کرده و برای درمان برونشیت و آسم مفید می باشد.
6- معده و دستگاه گوارش

دمنوش گل محمدی به هضم غذا کمک می کند و چون خواص ضد باکتریایی قوی دارد برای پیشگیری و درمان عفوتن معده، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.
7- درمان یبوست و اسهال

نوشیدن 2 فنجان دمنوش گل محمدی در روز می تواند به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند.

گفته می شود که دمنوش گل محمدی به همان اندازه که برای درمان یبوست مفید است به درمان اسهال هم کمک می کند.
8- سم زدایی و پاک سازی بدن

دمنوش گل محمدی یک دیورتیک طبیعی بوده و با افزایش ادرار به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک کرده و باعث درمان بیماری های کبد می شود.
9- درمان روماتیسم و آرتروز

مطالعه ای که در سال 2015 انجام شده نشان می دهد که دمنوش گل محمدی دارای خواص ضد التهابی بوده و می تواند برای درمان روماتیسم و آرتروز مفید باشد.
10- درمان عفونت ادراری

دمنوش گل محمدی خواص ضد باکتری قوی دارد و علاوه بر این به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل کرده و با افزایش ادرار به پاکسازی و سم زدایی کلیه ها و مجاری ادراری به درمان عفونت ادراری کمک می کند.
11- قلب

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در دمنوش گل محمدی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید هستند.
12- سرطان

گفته می شود که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش گل محمدی با کاهش رادیکال های آزاد در بدن برای پیشگیری و درمان سرطان مفید می باشند.
طرز تهیه چای و دمنوش غنچه گل محمدی

اگر باغ دارید می توانید گلبرگ ها و شکوفه های گل محمدی را بچینید و خشک کنید و از آن برای تهیه چای و دمنوش گل محمدی استفاده کنید.
مواد لازم برای درست کردن چای گل محمدی:

1) گلبرگ گل محمدی تازه یا غنچه گل محمدی خشک

2) یک فنجان آب گرم اما نه جوش

3) عسل به مقدار دلخواه

گل محمدی تازه یا غنچه گل محمدی خشک را بشویید و به سه فنجان آب گرم اضافه کنید، درب لیوان را بگذارید و اجازه دهید تا 5 یا 10 دقیقه دم بکشد.

دمنوش گل محمدی شما آماده است اگر دوست دارید می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

در صورت تمایل می توانید دمنوش گل محمدی را از ترکیب گل محمدی تازه و خشک با چای سبز یا چای سیاه تهیه کنید.

علاه بر این شما می توانید دمنوش گل محمدی و زعفران، دمنوش گل محمدی و دارچین، دمنوش گل محمدی و رزماری، دمنوش گل محمدی و گل گاو زبان و دمنوش گل محمدی و زنجبیل را تهیه کرده و استفاده کنید.

خاصیت های بی نظیر گل محمدی

خاصیت های بی نظیر گل محمدی

عوارض و مضرات دمنوش گل محمدی

زیاده روی در مصرف دمنوش گل محمدی باعث سردرد، حالت تهوع، استفراغ و خستگی در افراد می شود.

کارشناسان می گویند: که اگر فردی بیش از 5 فنجان دمنوش گل محمدی در روز بنوشد به دلیل مقادیر بالای ویتامین C موجود در آن دچار اسهال می شود.

جنین، زنان باردار و زنان شیرده : با توجه به نبودن تحقیقات کافی از اثر دمنوش گل محمدی بر روی جنین، زنان باردار و زنان شیرده، بهتر است که از مصرف خودسرانه دمنوش گل محمدی در دوران بارداری و شیردهی خوددراری کنید.
طبع دمنوش گل محمدی

طبیعت چای و دمنوش گل محمدی معتدل می باشد. دمنوش گل محمدی حاوی مقادیر بالای ویتامین C، پلی فنل ها، ویتامین A، مواد معدنی مختلف، اسید مالیک، پکتین و اسید سیتریک، نئولول، گرانیول، میرن، کورستین و دیگر آنتی اکسیدان ها می باشد.
میزان مصرف چای و دمنوش گل محمدی

حد مجاز مصرف گل محمدی به صورت چای و دمنوش 3 تا 5 چای کیسه‌ای یا 5 تا 10 گرم گل محمدی در روز می باشد.
بهترین زمان مصرف گل محمدی

1 تا 2 ساعت پیش از غذا یا پس از غذا، بهترین زمان مصرف چای و دمنوش گل محمدی می باشد.

از آنجا که زیبایی و شادابی پوست اعتماد به نفس را زیاد میکند و افراد زیادی به دنبال راه حلی ساده و کم هزینه برای از بین بردن مشکلات پوستی خود هستند یکبار دیگر موارد تاثیر گذار گل محمدی رابا هم مرور میکنیم:

1 روز 3 ساعت.

گل محمدی چگونه روی پوست اثر میگذارد؟

1- از بین بردن حساسیت پوستی

چربی های اضافه پوست، حساسیت های پوستی و میکروب ها های موجود را دارد و به همین دلیل سبب پاکسازی پوست از آلودگی و گرد و غبار می شود.
2- کاهش چین و چروک پوست

این گیاه یک اسکراب بی نظیر برای لایه برداری از پوست، پاک کردن آرایش، رفع چین و چروک و بر طرف کردن آلرژی های پوستی است. همینطور از خواص گل محمدی میتوان به کلاژن سازی و جوانی پوست اشاره کنیم.
3- درمان التهاب های پوستی

گل محمدی خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد به طوری که حتی برای پوست های حساس مانند پوست نوزادان نیز استفاده می شود.
4- درمان خشکی های پوستی

این گیاه موجب حفظ رطوبت پوست می شود و خشکی پوست را بر طرف می کند. همین طور سبب لایه برداری پوست با از بین بردن سلول های مرده و کاهش چربی پوست می شود.
5- از بین بردن آکنه و جوش

پودر گلبرگ های گل محمدی را روی جوش یا آکنه خود بمالید تا التهاب ناشی از آن را کم و درمان کند. برای این منظور از گلاب و روغن گل محمدی هم می توان استفاده کرد.
6- مرطوب کردن لب ها

اگر به گلبرگ های این گیاه چند قطره عسل و یک قاشق خامه اضافه کنیم یک ترکیب خمیری شکل به ما می دهد که اگر آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی لب ها بگذاریم سبب رطوبت و درخشندگی لب ها می شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *