ارسال بین المللی
خرید برای مراسم ختم چی ببریم؟

برای مراسم ختم چی ببریم؟

برای مراسم ختم چی ببریم؟ قطعا اگر شما هم به مراسم ختم یکی از نزدیکان خود دعوت شوید، این سوال را از خود می پرسید. حضور در مراسم ختم، خود اصلی ترین و بهترین اقدامی است که می تواند انجام شود؛ چرا که حضور در مراسم، باعث تسلی خاطر نزدیکان فرد فوت شده می شود. اما در این شرایط سخت، اهدا یک هدیه مناسب به صاحبان مراسم، قطعا از لحاظ اخلاقی و فرهنگی اقدام مناسبی محسوب می شود. لذا اگر شما هم سوالتان این است که برای مراسم ختم چی ببریم، در ادامه همراه ما باشید.

 

آداب حضور در مراسم ختم

حضور در هر مراسمی بسته به نوع و ماهیت مراسم، آداب خاص خود را دارد. از آن جایی که مراسم ختم جهت عرض تسلیت و تسلی خاطر خانواده مرحوم برگذار می شود، حضور در مراسم با لباس مشکی قطعا یکی از آداب اصلی است. اما یکی از آداب اصلی دیگر را می توان هدیه دادن جهت عرض تسلیت دانست. به طور مثال شما می توانید با سفارش تاج گل ترحیم برای صاحب عزا و مراسم ختم، ناراحتی خود نسبت به اتفاق رخ داده و احترامی که برای مرحوم دارید را نشان دهید.

 

برای مراسم ختم چی ببریم؟

زمانی که با خبر فوت یکی از آشنایان و نزدیکان خود رو به رو می شویم، به دلیل غم و اندوه زیاد، تصمیم گیری مقدار زیادی سخت می شود. همچنین پس از فوت شخص، با توجه به زمان برگذاری مراسم ختم، نهایتا تا دو یا سه روز فرصت اقدام برای خرید هدیه را دارید. لذا اگر شما هم با چنین شرایط سختی رو به رو هستید، با در نظر گرفتن مواردی که در ادامه به عنوان هدیه مناسب برای مراسم ختم معرفی می کنیم، می توانید تصمیمی سریع بگیرید.

  •   تاج گل ترحیم
  •  سبد و یا باکس گل
  •  دسته گل ترحیم
  •  بنر تسلیت
  •  خوراکی هایی مثل حلوا، خرما یا حتی میوه
  •  قرآن یا مفاتیح الجنان
  •  کله قند
  •  شیرینی مناسب مراسم ختم
  •  پول
  •  گوسفند
  •  زیرانداز
  •  میز و صندلی
  •  تصویر عزیز درگذشته

برای مراسم ختم چی ببریم؟

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، حال می دانیم که برای مراسم ختم چی ببریم و چه نوع هدایایی مناسب هستند. اما در ادامه هر کدام از این هدایا را می خواهیم توضیح دهیم. شناخت کامل هدایا باعث می شود تا مطلع شوید که هر هدیه باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چگونه می توان آن ها را به بهترین شکل ممکن تقدیم خانواده فرد فوت شده کرد.

  1.  تاج گل ترحیم بهترین هدیه برای مراسم ختم

به جرات می توان گفت که تاج گل ترحیم بهترین و رایج ترین هدیه برای مراسم ختم است. این هدیه را شما می توانید از گل فروشی آنلاین یا حضوری خریداری کنید. در صورتی که عجله دارید و از زمان کافی برای سفارش تاج گل برخوردار نیستید، می توانید اقدام به خرید تاج گل های آماده کنید. اما در صورتی که حداقل از یک صبح تا عصر زمان دارید، می توانید تاج گل ترحیم را سفارش دهید.

تاج گل های ترحیم یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه هستند؛ شما بسته به میزان نزدیکی که با فرد فوت شده دارید، می توانید اندازه تاج گل را تعیین کنید. به طور مثال در اگر نزدیکی زیادی با عزیز تازه درگذشته نداشته اید، بهتر است سراغ تاج گل های یک طبقه بروید.

برای خرید فوری زیر 3 ساعت با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۴۱۵۶ تماس بگیرید تا با ارسال رایگان به استقبال مراسم ختم بروید.

  1.  سبد یا باکس گل هدیه ای ماندگار

اگر سوالتان این است که برای مراسم ختم چی ببریم و می خواهید هدیه ای که می برید مدتی ماندگار باشد، می توانید سبد گل یا باکس گل را انتخاب کنید. باکس گل هدیه ای شیک محسوب می شود. این باکس تشکیل شده از گل های مناسب با مراسم ختم است. همچنین بهتر است در باکس گل خود از یک کارت متن تسلیت نیز استفاده کنید.

خانواده فرد فوت شده باکس گل را در ادامه می توانند به منزل خود برده و به عنوان هدیه ای از طرف شده یادگاری نگهداری کنند. این هدیه به منظور تسلیت از طرف شده اهدا می شود. همچنین از آن جایی که بعد از مراسم ختم منزل فرد فوت شده به دلیل مراسمات و ابراز تسلیت شلوغ است، مواردی مثل باکس گل می توانند برای مهمانان محیط زیبایی زا به وجود بیاورند. اگر فرصت نکرده اید که در مراسم ختم شرکت کنید، می توانید به منزل خانواده شخص رفته و یک باکس گل هدیه دهید.

سبد و باکس گل ترحیم

  1.  دسته گل ترحیم

گاهی اوقات امکان دارد که شما ارتباط خیلی نزدیکی را با فرد فوت شده نداشته باشید؛ یا شاید شرایط خرید تاج گل ترحیم را نداشته باشید؛ در این صورت می توانید دسته گل ترحیم هدیه دهید. دسته گل های ترحیم شامل گل هایی مثل گل ارکیده و گلایل هستند. این دسته گل همچنین شامل یک کارت تسلیت نیز می شود. معمولا دسته گل را پس از هدیه، در کنار عکس یا مزار عزیز درگذشته می گذارند.

  1.  بنر تسلیت هدیه ای کاربردی

یکی از رایج ترین هدایایی که در روز مراسم ختم هدیه داده می شود، بنر تسلیت است. می توانید بنر را با اندازه ای خاص، رنگ مشکی و متن تسلیت سفارش داده و در مراسم ختم هدیه دهید. معمولا بنر های تسلیت، درب منزل فرد یا خانواده فرد فوت شده بر روی دیوار زده می شوند. اگر شما همسایه فرد فوت شده هستید، این هدیه بسیار گذشته عالی محسوب می شود.

  1.  خوراکی هایی برای پذیرایی

همان طور که می دانید در انتهاب مراسم ختم، مهمانان توسط صاحب مراسم پذیرایی می شوند. این پذیرایی شامل خوراکی هایی مثل حلوا، خرما، شیرینی مناسب مراسم ختم و میوه است. برای کمک به پذیرایی مراسم، می توانید این خوراکی ها را خریداری کنید یا خودتان درست کنید؛ سپس در مراسم برای مهمانان پذیرایی کنید.

خوراکی هایی برای پذیرایی مراسم ترحیم

  1.  قرآن یا مفاتیح الجنان

اگر همچنان سوال در ذهن شما این است که برای مراسم ختم چی ببریم و به دنبال بهترین هدیه هستید، می توانید قرآن یا مفاتیح هدیه دهید. این ها دو هدیه معنوی برای مراسم ختم محسوب می شوند. این هدایا به منظور خواندان سوره یا دعا برای روح مرحوم خریداری می شود. همچنین در ادامه آن ها را می توانید کنار شمع و عکس مرحوم بگذارید.

  1.  کله قند همراه با نماد آن

در برخی از فرهنگ های مختلف، کله قند نماد شیرینی زندگی و مرگ است؛ لذا هدیه دادن آن در مراسم ختم پیشنهاد می شود. همچنین این هدیه می تواند نماد امید و تسلی خاطر هم باشد.

  1.  پول به عنوان کمک مالی

برگذاری مراسم ختم و مراسم هایی که بعد از آن برگذار می شوند، هزینه زیادی را شامل می شود. لذا در صورتی که خانواده شخص فوت شده از شرایط مالی خوبی برخوردار نباشند، پول می تواند بهترین هدیه برای آن ها به حساب بیاید. پول را به عنوان هدیه مراسم ختم، باید در یک پاکت مشکلی گذاشته و تحویل دهید. همچنین بر روی پاکت می توانید پیام تسلیت را هم بنویسید.

  1.  گوسفند

اگر همچنان سوالتان این است که برای مراسم ختم چی ببریم، بسته به فرهنگ و رسومی که دارید، می توانید گوسفند هدیه دهید. برخی از افراد برای کمک به فراهم شدن ناهار و شام مراسم، گوسفندی را قربانی می کنند و به خانواده شخص هدیه می دهند.

گوسفند مراسم ترحیم

  1. زیرانداز برای برگذاری راحت مراسم

در مراسم ختم تعدادی از نزدیکان در نزدیکی مزار بر روی زمین می نشینند؛ برای این دسته از افراد حتما باید زیرانداز هایی مثل قالی یا موکت وجود داشته باشد. در صورت داشتن این دسته از امکانات، می توانید قبل از آمدن مهمانان به مزار بروید و آن ها را بر روی زمین پهن کنید.

  1. میز و صندلی از واجبات مراسم

در مراسم ختم حداقل یک عدد میز برای قرار دادن عکس مرحوم، در صورت نیاز شمع، و مواردی مثل قرآن نیاز است. در کنار آن برای راحتی مهمانان، حتما باید به تعدادی مناسب صندلی وجود داشته باشد. در صورت کم بودن صندلی، امکان دارد تعدادی از مهمانان ایستاده در مراسم حضور داشته باشند. چنانچه میز یا صندلی مناسب برای مراسم ختم را دارید، می توانید آن ها را به محیط مراسم ببرید.

  1. تصویر عزیز در گذشته

به همراه داشتن تصویر عزیز در گذشته در قالب قاب یا بنر و هدیه دادن آن، به خانواده مرحوم نشان می دهد که شما چه میزان به یاد فرد فوت شده هستید. این یک هدیه شیک و زیبا برای مراسم ختم به حساب می آید. همچنین در مراسم های دیگر هم قابل استفاده است.

حرف آخر؛ برای ختم چی ببریم؟

اگر سوال شما این بود که برای برای مراسم ختم چی ببریم، حال دیگر با ذکر این هدایا، قطعا به جواب های زیادی رسیده اید. دقت داشته باشید که اهدا برخی موارد مثل کله قند و یا گوسفند، بستگی به رسم و رسوم اقدام نیز دارد. لذا قبل از هدیه دادن قطعا باید این موضوع را هم مورد توجه قرار دهید. اما بهترین پیشنهاد برای این مراسم ها، خرید تاج گل از گل فروشی آنلاین می باشد. شما می توانید همراه با ارسال رایگان همدردیه خودتان را به گوش صاحبان عزا برسانید.

 

داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.
Email
Twitter
Facebook
Telegram
WhatsApp
برای مراسم ختم چی ببریم؟
اپلیکیشن گل و گیاه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
باز کردن چت
پشیبانی و سفارش در واتساپ
سلام 👋 در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید به صورت تلفنی یا در واتساپ با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۴۱۵۶ در ارتباط باشید