انواع گل طبیعی

گل کراسپدیا (توپ خورشید)

خرید گل کراسپدیا (توپ خورشید)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

گل کراسپدیا یکی از گل های دائمی نارتی است.

گل تازه و خشک شده آن تفاوتی در ظاهر ندارند.

ارتفاع شاخه های آن کمتر از ۵۰ سانتی متر بوده و رنگ آن زرد و طلایی می باشد.

هر دسته ۱۵ شاخه دارد و نیاز به مراقبت خاص ندارد.

این گل در ایران به توپ طلا، خورشیدی و توپ خورشید نیز معروف است.

آنچه در این محتوا می خوانید: نمایش

توضیحات کلی

گل کراسپدیا گیاهی دائمی است که گل‌های آن به رنگ زرد و طلایی به شکل کره ای با قطر ۳ سانتی‌متر هستند. این گل برای خشک کردن مناسب است و بعد از خشک شدن رنگ آن تغییری نمی کند. ارتفاع آن ۴۰ تا ۹۰ سانتی متر می باشد. این گل در ایران به توپ طلا یا توپ خورشیدی معروف است. این گیاه بومی استرالیا و نیوزلند است که در انواع زیستگاه ها از سطح دریا تا کوه های آلپ جنوبی (رشته کوهی در امتداد طولی جزیره جنوبی نیوزلند) رشد می کنند.

معرفی گل کراسپدیا (توپ خورشید)

کراسپدیا گیاهی دائمی است که اغلب به‌صورت یک‌ساله کاشته می‌شود، برگ‌های آن باریک و تسمه‌ای به رنگ سبز روشن و پوشیده از کرک‌های سفید هستند. گل‌های آن به رنگ زرد و طلایی به شکل کره ای با قطر ۳ سانتی‌متر هستند که در فصل بهار و تابستان در انتهای ساقه‌های افراشته و کرکدار به بلندی ۵۰ تا ۹۰ سانتی‌متر ظاهر می‌شوند و به عنوان گل شاخه بریده (تازه یا خشک) مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گل برای خشک کردن مناسب است و بعد از خشک شدن رنگ آن تغییری نمی کند. این واریته تحمل زیادی در برابر خشکسالی و گرما دارد و ارگانیک است. ارتفاع آن ۴۰ تا ۹۰ سانتی متر می باشد.

شناسنامه گل کراسپدیا

  • خانواده : Asteraceae
  • نام علمی : Pycnosorus globosus
  • شیوه تکثیر : از طریق کاشت بذر تازه در فصل تابستان

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *