ارسال بین المللی
خشك كردن گل بدون تغيير رنگ

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ چگونه است؟

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ کمک می کند تا بتوانید از این نعمت الهی فوق العاده زیبا برای دکوراسیون منزل یا هر محیط دیگری استفاده کنید. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین عناصری که در گل باعث زیبایی زیاد آن ها می شود، رنگ گل است. اما اگر خشک کردن گل بخواهد با تغییر رنگ آن رو به رو باشد، قطعا گل بخش زیادی از زیبایی خود را از دست می دهد.

به طور مثال شما گل رز قرمز را فرض کنید که هم خشک شده و هم رنگ خود را از دست داده؛ در این صورت استفاده از این گل نمی تواند زیبایی خیلی زیادی داشته باشد؛ البته که گل ها حتی بدون رنگ هم زیبا هستند؛ اما پیشنهاد می شود که سراغ خشك كردن گل بدون تغيير رنگ بروید. روش های بسیار سریع و آسانی برای این کار وجود دارند؛ اما متاسفانه خیلی از افراد از این روش ها آگاه نیستند.

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با این که سادگی زیادی دارد، اما ریزه کاری هایی را هم شامل می شود. اگر این روند به خوبی انجام نشود، قطعا گل در نهایت حتی تغییر شکل می دهد. لذا پیشنهاد می کنیم در این مطلب از گلمون همراه ما باشید تا شما را با راحت ترین و بهترین این روش ها آشنا کنیم.

گل های خشک شده چه کاربردی دارند؟

قبل از این که بخواهیم سراغ روش های خشك كردن گل بدون تغيير رنگ برویم، بهتر است بدانیم که اصلا گل های خشک شده چه کاربردی دارند؟ گل های خشک شده به عنوان یکی از مواد اصلی در تزئینات داخلی به کار می روند. این گل ها با شکل و رنگ های مختلف، جذابیت و زیبایی به فضا می بخشند. مثلاً، با استفاده از گل های خشک شده می توانید تابلو های زیبا و خلاقانه بسازید و در دکوراسیون داخلی خود به کار ببرید. همچنین، می توانید این گل ها را در قاب های عکس قرار داده و آنها را به عنوان تزئینات دیواری استفاده کنید.

گل های خشک شده

آموزش خشك كردن گل بدون تغيير رنگ

حال وقت آن رسیده که سراغ خشك كردن گل بدون تغيير رنگ برویم. در همین اول کار در نظر داشته باشید که در بین روش های موجود، شما می توانید سراغ روشی بروید که امکانات لازم برای آن را دارید. در ادامه به معرفی آسان ترین و کاربردی ترین روش های خشك كردن گل بدون تغيير رنگ می رویم.

نحوه خشك كردن گل با تافت مو

خشك كردن گل با تافت هم امکان پذیر است. شما میتوانید با استفاده از تافت هم گل های خود را خشک کنید. فرم گل ها بعد از استفاده از تافت تا مدت زیادی حفظ میشود. فقط کافیست تافت را رو به روی گل بگیرید و روی آن اسپری کنید.

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که در این روش می توانید به جای تافت مو حتی از اسپری خنک کننده هم استفاده کنید. مو های خود را در نظر بگیرید که پس از زدن تاف به آن ها، چه حالت ثابت و خشکی را به خود می گیرند. حال از همین روش می خواهیم برای خشک کردن گل نرگس یا گل رز استفاده کنیم. برای استفاده از روش خشك كردن گل طبيعي با تافت مراحل زیر را انجام دهید.

  1. گل هایی را انتخاب کنید که هنوز کامل باز نشده اند.
  2. برگ های اضافی گل ها را هرس کنید.
  3. حال شاخه های گل را از قسمت شاقه به یکدیگر با استفاده از طناب های ریز و کوچک گره بزنید.
  4. در نهایت به تمام بخش ها مخصوصا گلبرگ ها، تافت مو بزنید.

نحوه خشک کردن گل

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با استفاده از ماکروویو

برای خشک کردن گل‌های طبیعی با استفاده از مایکروویو، ابتدا باید گل‌های خود را انتخاب کنید. بهتر است گل‌هایی را انتخاب کنید که در حالت تازه به رنگ و شکل خود باشند. سپس، برای شروع، شاخه‌های گل را با دقت برید و سپس آن‌ها را به صورت تک تک در داخل یک کاغذ روغنی قرار دهید.

سپس، برای خشک کردن گل‌های خود، مایکروویو را روشن کنید و زمان را به حداکثر چند دقیقه تنظیم کنید. برای گل‌های بزرگ‌تر، ممکن است به مدت چند دقیقه بیشتر نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، برای گل‌های کوچک، می‌توانید آن‌ها را در مایکروویو به مدت 1 تا 2 دقیقه خشک کنید.

بعد از اینکه گل‌های خود را در مایکروویو خشک کردید، آن‌ها را از داخل کاغذ روغنی بیرون بیاورید و درون یک جعبه یا کیسه نگهداری کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا گل‌های خود را در حالت خشک به مدت طولانی نگه دارید و از آن‌ها به عنوان دکوراسیون در منزل، محل کار و یا هدیه به دوستان و خانواده استفاده کنید.

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با شن

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با استفاده از شن یکی از آسان ترین روش های ممکن است؛ با در نظر گرفتن این نکته که باید حتما از شن دریا استفاده کنید. بعد از این توانستید شن دریا فراهم کنید، لازم است تا شن ها را بشویید و گل ها را از ساقه در شن قرار دهید. در ادامه رفته رفته شاهد خشك شدن گل بدون تغيير رنگ خواهید بود.

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با شن

نحوه خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با استفاده از سیلیکا ژل

اگر دارای حجم زیادی از گل هستید، می توانید با استفاده از یک سری مواد شیمیایی گل ها را خشک کنید؛ یکی از اصلی ترین این ماده ها، سیلیکا ژل است. این ژل که به رنگ آبی آسمانی است، صرفا برای خشک کردن گل ها استفاده می شود. برای خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با استفاده از این ماده مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. اگر این ماده شیمیایی را به صورت دانه خریداری کردید، ابتدا دانه ها را آسیاب کنید.
  2. دانه هایی که باید گل ها را خشک کنند، دانه های ریز هستند؛ لذا باید با استفاده از صافی دانه ها را روی گل ها بریزید.
  3. باید دقت داشته باشید که گل ها به هر شکلی که هستند، به همان شکل خشک خواهند شد.
  4. از این روش خشک کردن برای گل آنتوریوم و لیلیوم استفاده کنید.

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با کتاب

در اطراف ما قطعا کتاب هایی با قطر زیاد وجود دارند؛ لذا از آن ها می توانید برای خشك كردن گل بدون تغيير رنگ نیز استفاده کنید. این یکی از آسان ترین و سریع ترین روش های خشك كردن گل بدون تغيير رنگ است. با استفاده از این روش بدون استفاده از امکانات خاصی گل را بدون تغییر رنگ خشک می کنید.

  1. ابتدا کتابی را انتخاب کنید که بزرگ و تقریبا سنگین است.
  2. حالا گل را از قسمت گلبرگ در صفحات آخر کتاب قرار دهید و کتاب را ببندید.
  3. اگر کتاب سنگینی زیادی ندارد، از سنگ یا هر شی سنگین دیگری استفاده کنید.
  4. پس از گذشت چند ساعت تا حتی یک روز، می توانید گل را بردارید.

خشک کردن گل با کتاب

استفاده از محلول گلیسیرین و آب داغ

این یکی از روش های خشك كردن گل بدون تغيير رنگ است که معمولا برای گل رز استفاده می شود. اگر شما هم می خواهید از این روش استفاده کنید، سراغ مراحل زیر بروید.

  1. ابتدا داخل آب داغ مقداری نمک بریزید.
  2. سپس گلیسیرین را داخل آب بریزید.
  3. حال گل را تا زمانی که خشک می شود داخل آب قرار دهید.

خشك كردن گل بدون تغيير رنگ با استفاده از اتو

اگر به دنبال یک روش سریع و آسان برای خشك كردن گل بدون تغيير رنگ می گردید، به شما خشک کردن با استفاده از اتو را پیشنهاد می کنیم. در این روش شما می توانید در لحظه گل ها را خشک کنید. خیلی از افراد از اتو برای خشك كردن گل بدون تغيير رنگ استفاده می کنند؛ اما به درستی این کار را انجام نمی دهند و گلبرگ های گل می سوزند. برای استفاده از این روش می توانید از مراحل زیر استفاده کنید.

  1. ابتدا گل ها را لا به لای دستمال کاغذی قرار دهید.
  2. جهت اطمینان از نسوختن دستمال ها، دو روزنامه را بالا و پایین گل ها بگذارید.
  3. سپس با اتو آرام بر روی گل بکشید تا زمانی که گل خشک شود.

سخن نهایی

گل هایی سر حال و تازه قطعا طراوت و زیبایی به منزل شما می بخشند؛ اما استفاده از گل های خشک در نقاطی از منزل می تواند سبک تزئینی فوق العاده ای باشد. لذا حتما از خشك كردن گل بدون تغيير رنگ استفاده کنید.

داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.
Email
Twitter
Facebook
Telegram
WhatsApp
خشك كردن گل بدون تغيير رنگ چگونه است؟
اپلیکیشن گل و گیاه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
باز کردن چت
پشیبانی و سفارش در واتساپ
سلام 👋 در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید به صورت تلفنی یا در واتساپ با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۴۱۵۶ در ارتباط باشید