مقالات عمومی, مطالب آموزشی

کدام گلهای آپارتمانی مقاوم هستند؟

گلهای آپارتمانی مقاوم

کدام گلهای آپارتمانی مقاوم هستند؟ قطعا این سوال قبل از خرید گل در ذهن شما وجود دارد؛ چرا که گل آپارتمانی مقاوم کمک می کنند تا شما نیاز به رسیدگی زیادی به آن ها نداشته باشید. همچنین از آن جایی که تنوع در بازار گل و گیاهان آپارتمانی بسیار زیاد است، نمی توان به خوبی گیاهان آپارتمانی مقاوم را از بین انواع دیگر تشخیص داد. گل های آپارتمانی مقاوم می توانند به نمای سرد و خشک فضای آپارتمان، زیبایی زیادی ببخشند.

گل های آپارتمانی مقاوم یک سری ویژگی های خاصی نسبت به گل های دیگر دارند که این باعث می شود آن ها در شرایط سخت بتوانند مقاومت زیادی داشته باشند. به همین دلیل برای این که بتوانید شناخت خوبی از این گل ها داشته باشید، در این مطلب سعی کرده ایم تا به معرفی بهترین، زیباترین و محبوب ترین آن ها بپردازیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

12 تا از زیباترین گلهای آپارتمانی مقاوم

سخت است که در یک نگاه بتوانید بفهمید کدام گیاهان آپارتمانی مقاوم هستند و کدام گل ها نیاز به توجه بیشتری دارند. به همین دلیل مستقیما بهتر است با ظاهر و ویژگی های ظاهری آن ها آشنا شوید. نام برخی از گل های آپارتمانی را شاید تا به حال شنیده باشید؛ خیلی از این گل ها می توانند سال ها عمر کنند بدون این که نیاز به مراقبت خیلی زیادی داشته باشند. همچنین تعداد زیادی از آن ها را می توانید حتی در فضای باز هم نگهداری کنید. در ادامه به معرفی بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم می پردازیم.

1. گل سانسوریا یک گل آپارتمانی مقاوم

گل سانسوریا

اولین گلی که به عنوان یک گل مقاوم آپارتمانی می خواهیم به شما معرفی کنیم، گل سانسوریا است. این گل به علت نیاز خیلی کمی که به نور دارد، جزو گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. سانسوریا دارای لقب زبان مادر شوهر است و در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد. سعی کنید در فصل گرما سانسوریا را تنها هفته ای یک بار آبیاری کنید؛ همچنین در فصول سرد نیز هر دو هفته آبیاری می تواند مناسب باشد. این گل آپارتمانی مقاوم دارای انواع مختلفی است که می توانید بسته به شرایط محیط و همچنین سلیقه اقدام به خرید گل سانسوریا کنید.

2. گل شفلرا

شفلرا

گل شفلرا یک گیاه چتری زیبا و محبوب است که با نام لقب گل نیز شناخته می‌شود. نام علمی آن Schefflera arboricola است. این گیاه معمولاً به ارتفاع تا ۲ متر در نظر گرفته می‌شود، اما در شرایط مساعد ممکن است بیش از این ارتفاع رشد کند. گل شفلرا نیاز به نور غیرمستقیم دارد و بهترین عملکرد را در محیط‌هایی که نور خورشید مستقیم به طور مستقیم برگ‌های آن نخورد دارد. در صورتی که به طور مداوم در معرض نور خورشید قرار گیرد، برگ‌های آن ممکن است سوختگی و آسیب ببینند.

آبیاری مناسب نیز برای رشد و توسعه صحیح گل شفلرا بسیار مهم است. بهتر است بعد از خرید گل شفلرا خاک آن همیشه مرطوب باشد، اما اجازه ندهید خاک خیس شود یا در آب بنشیند. برای آبیاری، می‌توانید هر هفته یکبار به طور کامل خاک را آب کنید و اجازه دهید زمین آب را به خوبی جذب کند و سپس زمین را تا زمان بعدی آبیاری خشک شود.

3. گل دیفن باخیا

گل دیفن باخیا

این گل هم به مانند همه گل های آپارتمانی مقاوم نیاز به نور خیلی زیادی ندارد و جزء گل های آپارتمانی مقاوم به کم نوری محسوب میشود؛ در واقع داشتن میزان نور متوسط می تواند نیاز این گل را برطرف کند. لقب گل دیفن باخیا عسای بی عقلی است. نیاز به آبیاری خیلی زیادی ندارد؛ در مورد آبیاری این گل دقت داشته باشید که خاک گل حتما خشک شود و سپس اقدام به آبیاری آن کنید. همچنین این گل می تواند تا 160 سانتی متر رشد کند. این گل با داشتن رده های کرم رنگ می تواند ظاهر بسیار زیبایی را به فضای مورد نظر بدهد.

4. گل زاموفیلیا از گل های آپارتمانی مقاوم

گل زاموفیلیا

گل زاموفیلیا، با نام انگلیسی Zamioculcas zamiifolia، یک گیاه سبز با برگ‌های سبز تیره و براق است که به عنوان یک گیاه آپارتمانی محبوب شناخته می‌شود. گیاه زاموفیلیا برای کشت در داخل منازل و محیط‌های داخلی مناسب است. برگ‌های این گیاه متشکل از تاج‌های بزرگ و سبز تیره هستند که در قسمت پایینی ساقه گیاه رشد می‌کنند. برگ‌های زاموفیلیا براق و شمعی به نظر می‌رسند و درخشش طبیعی ایجاد می‌کنند.

در مورد نیازهای زاموفیلیا، این گیاه به میزان نور متوسط نیاز دارد. بهتر است گل را در مکانی قرار دهید که به نور مستقیم آفتاب نیفتد، اما نور کافی برای رشد و توسعه داشته باشد. در صورتی که زاموفیلیا در محیطی با نور کم قرار گیرد، رشد آن کندتر خواهد بود و برگ‌های آن ممکن است زرد شده و بیرون بیافتند.

در مورد آبیاری، زاموفیلیا نیاز به آبیاری معتدل دارد. برای این گیاه، بهتر است خاک آن را بین دو دوره آبیاری خشک کنید. میزان آبیاری مناسب بین هر 10 تا 14 روز است، اما در زمستان که رشد زاموفیلیا کمتر است، فاصله زمانی بین آبیاری‌ها را افزایش دهید. ارتفاع زاموفیلیا حداکثر تا 90 سانتیمتر می‌رسد. این گیاه رشد قابل توجهی دارد و می‌تواند به طول و عرض مناسبی برسد. جهت خرید گل زاموفیلیا میتوانید از گلمون کمک بگیرید.

5. گل دراسنا کامپکت از گلهای آپارتمانی مقاوم

گل دراسنا کامپکت

یکی از گل هایی که علاوه بر ظاهر خیلی زیبا دارای نام زیبایی هم است، دراسنا کامپکت می باشد. این گل نیاز به نور خیلی کمی دارد؛ حتی همین میزان نور کم هم باید به صورت غیر مستقیم به گل بتابد؛ در غیر این صورت گل با آسیب رو به رو می شود. همچنین برای آبیاری دراسنا بهتر است بازه زمانی 10 تا 14 روز را در نظر بگیرید. به طوری که خیلی به گل آب ندهید.

همچنین برای هر بار آبیاری مطمئن شوید که خاک گل به خوبی خشک شده است. در نظر داشته باشید که گل دراسنا می تواند حداکثر تا 30 سانتی متر رشد کند. با داشتن این گل شما هر روزه شاهد یک گل همیشه سبز در کنار محیط کار، منزل یا آپارتمان هستید. خرید گل دراسنا در گلمون برای شما فراهم شده است.

6. گل پتوس یک گل آپارتمانی مقاوم

پتوس

گل پتوس (گیاه پتوس) یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب است که به عنوان یک گیاه آرامش‌بخش و زینتی و یک گل آپارتمانی مقاوم معروف است. نام انگلیسی آن Devil’s Ivy است. یکی از ویژگی‌های بارز گل پتوس، میزان نور کمی است که برای رشد آن لازم است. این گیاه می‌تواند در مکان‌هایی با نور کمتر نظیر داخل منزل یا دفتر کار رشد کند. با این حال، بهتر است گل پتوس را در معرض نور غیرمستقیم قرار دهید تا جلوه زیبایی برگ‌های آن حفظ شود.

درباره آبیاری گل پتوس، باید گفت که آن را در فصول سرد هفته ای یک مرتبه آبیاری کنید. در فصول گرم، می‌توانید هر ۵ روز یک مرتبه آبیاری کنید. اما حتماً قبل از آبیاری، خاک را به خوبی بررسی کنید و فقط زمانی آبیاری کنید که خاک کاملاً خشک شده باشد. این اقدام به جلوگیری از ریشه‌زایی زیاد و مشکلات دیگر مربوط به آبیاری زیاد کمک می‌کند. گل پتوس همواره سبز و تا حد زیادی درخشان است. برگ‌های آن بزرگ، درخشان و شاداب بوده و به تدریج به طول می‌روند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود گل پتوس به عنوان یک گیاه زینتی بسیار مورد علاقه باشد. جهت خرید گل پتوس میتوانید همین حالا اقدام کنید.

7. گل دراسنا پرچمی از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل دراسنا پرچمی

کاملا به مانند گل دراسنا دیگری که به شما معرفی کردیم، این نوع دراسنا هم نیاز به نور خیلی کمی دارد؛ اما این نور باید کاملا غیر مستقیم باشد تا برگ های آن با آسیب هایی مثل سوختگی رو به رو نشوند. اگر قصد خرید گل دراسنا را دارید، دقت داشته باشید که در فصول گرم یک بار آبیاری در هر هفته و همچنین دو بار آبیاری در فصول سرد می تواند نیاز این گیاه به آب را برآورده کند.

این گل می تواند نهایتا تا 180 سانتی متر رشد کند. لذا حتی اگر محیط خوبی در منزل شما وجود داشت، می توانید با نگهداری از آن جلوه زیبایی را به منزل خود ببخشید.

8. گل یوکا از گلهای آپارتمانی مقاوم

یوکا

گل یوکا، که با نام انگلیسی Yucca شناخته می‌شود، یکی از گیاهان زینتی محبوب است که به خاطر شکل و طراحی خاص برگ‌هایش توجه زیادی به خود جلب می‌کند. یوکا فیلی نیز به عنوان لقبی برای این گل استفاده می‌شود. یوکا نیازمند میزان نور متوسط است. بهترین محیط برای رشد آن، محلی است که نور خورشید به طور مستقیم بر آن تابانده شود. البته، در صورتی که در محیطی با نور کمتر قرار بگیرد، همچنین می‌تواند رشد کند، اما باید به این نکته توجه داشت که در صورت عدم تأمین نور کافی، رشد آن کندتر و بلندی برگ‌ها کمتر خواهد بود.

در مورد آبیاری، گل یوکا نیازمند آبیاری زیادی است. در فصل گرم سال، باید آبیاری را به صورت منظم و کامل انجام داد و خاک را همواره مرطوب نگه داشت. اما در فصل سرد سال، آبیاری باید کاهش یابد و خاک را بین دو دوره آبیاری باید به طور کامل خشک کنید. گل یوکا برگ‌هایی دارد که شکل و خشنی دارند و به نظر می‌رسد مانند سوزن‌ها باشند. این برگ‌ها از جنس سفید و سبز هستند و طول آنها بیشتر از ۵۰ سانتی‌متر می‌باشد. این شکل و خشنی برگ‌ها باعث می‌شود که خرید گل یوکا به عنوان یک گل دکوراتیو و زینتی بسیار محبوب باشد. گل یوکا نیز باید به عنوان گلی گران قیمت در نظر گرفته شود.

9. گل آنتوریوم یک گل آپارتمانی مقاوم

گل آنتوریوم

گل آنتوریوم به خاطر برگ‌های خاص و زیبایی که دارد، جذابیت زیادی دارد و یک گل آپارتمانی مقاوم محسوب میشود. نام انگلیسی آن Anthurium است. گل آنتوریوم از نور غیرمستقیم و متوسط برای رشد بهتر خود نیاز دارد. بهترین مکان برای قرار دادن آن در منزل، کنار پنجره‌هایی است که نور خورشید مستقیم را به طور مستقیم نمی‌گیرند. اگرچه با خرید گل آنتوریوم به نور کمتری نسبت به بعضی از گیاهان دیگر نیاز دارید، اما نور کافی برای رشد صحیح آن ضروری است.

با توجه به نیازهای آبیاری آنتوریوم، در هوای گرم باید هفته‌ای دو بار آبیاری شود. اما حتماً باید اطمینان حاصل شود که خاک همیشه مرطوب است و خشک نمی‌شود. بهتر است از آبیاری بیش از حد هم پرهیز کرده و خاک را تا زمانی که سطح آن خشک شود، مجدداً آبیاری کنید. در فصل‌های سرد سال، فرکانس آبیاری گل آنتوریوم کاهش می‌یابد. در این زمان، معمولاً هفته‌ای یک بار آبیاری کافی است. اما همچنان باید به خاک توجه کنید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

10. گل کاکتوس یک گل آپارتمانی مقاوم

کاکتوس

شما می توانید برای داشتن یکی از گلهای آپارتمانی مقاوم، اقدام به خرید کاکتوس کنید. به طور کلی کاکتوس ها شامل انواع مختلفی می باشند؛ هر کدام از آن ها معمولا شکل و ظاهر متفاوتی دارند؛ اما از لحاظ نگهداری بسیار مشابه هم دیگر هستند. به طور مثال کاکتوس ها نیاز به آبیاری زیادی ندارند. اما برخی از آن ها برای نگهداری نیاز به نور مورد نیاز دارند. به طور مثال برخی از گل های کاکتوس، نیاز به نور شدید خورشید دارند.

اما برخی دیگر کاملا می توانند بدون دریافت نور رشد کنند. معمولا وجود یک یا دو نوع گل کاکتوس در کنار گل های دیگر آپارتمانی، می تواند ظاهر بسیار زیبایی را به وجود بیاورد.

11. گل لیندا از گلهای آپارتمانی مقاوم

گل لیندا

اگر دارای محیطی در آپارتمان خود هستید که دارای حداقل ترین میزان نور است، می توانید سراغ خرید گل لیندا بروید. گل لیندا از زیبا ترین گل های آپارتمانی مقاوم است که تنها به میزان نور متوسط نیاز دارد. اما دقت داشته باشید که این میزان نور حتما باید متوسط باشد تا گل با سوختگی رو به رو نشود. گل لیندا نسبت به گل های دیگر آپارتمانی نیاز به آبیاری بیشتری دارد؛ به طوری که باید در طول رشدی که تجربه می کند، آن را هفته ای سه مرتبه آبیاری کنید.

12. گل ورزیا

گل ورزیا

گل ورزیا (Vriesea) یک گونه گیاهان گلدار است. این گیاهان زینتی و دارای شکل و رنگ بسیار جذابی هستند که آنها را به عنوان یک گزینه مناسب برای تزیین داخلی منازل و محیط‌های داخلی دیگر می‌سازد.  میزان نور مورد نیاز برای گل ورزیا متوسط به غیر مستقیم است. بهترین مکان برای قرار دادن آن در منزل، نزدیک پنجره‌هایی است که نور خورشید را به صورت ملایمی از خود برون می‌دهند. با این حال، باید از قرار دادن گل ورزیا در معرض نور مستقیم خورشید خودداری شود، زیرا ممکن است برگ‌های آن سوخته شده و آسیب ببینند.

در مورد آبیاری، گل ورزیا نیاز به آبیاری منظم دارد. بهتر است خاک آن را هر سه روز یکبار آبیاری کنید. اما قبل از هر بار آبیاری، بهتر است بررسی کنید که خاک آن خشک است یا خیر. اگر خاک آن هنوز مرطوب است، بهتر است تا زمانی که خشک شود صبر کنید و سپس آبیاری کنید. برای آبیاری، می‌توانید آب را به صورت مستقیم در ریشه‌های گل ورزیا بریزید یا از طریق سطح خاک به آرامی آبیاری کنید.

سخن نهایی

حالا که می توانید تشخیص دهید کدام گلهای آپارتمانی مقاوم هستند، می توانید با آگاهای کامل اقدام به خرید زیبا ترین آن ها کنید. دقت داشته باشید همه گل هایی که معرفی کردیم در کنار مقاومتی که دارند، نیازمند حداقل ترین میزان مراقبت هستند.

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *