فواید و مضرات گل ها

معرفی کامل از گل ختمی

خرید معرفی کامل از گل ختمی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی کامل از گل ختمی

معرفی کامل از گل ختمی

معرفی کامل از گل ختمی

گل ختمی گیاه گلدار در خانواده Malvaceae است. این گیاه از خاک غنی و خوب تغذیه می شود. این گیاه سالانه، دوسالانه یا چند ساله است. سایر نام های رایج Hollyhock عبارتند از Hollyhock Garden Common، Derives، Hollyhock Common، Garden Mallow و Garden Hollyhock.

گل ختمی یک گیاه چند ساله مستعد، گیاهی، دوساله یا کوتاه مدت است که تا 1.5-2 متر بالا می رود. ساقه های تنه، نابالغ و سبز روشن است. برگهای مرطوب، متوسط سبز و 7 تا 15 سانتیمتر هستند. گیاه بزرگ، شفاف، صورتی، قرمز، سفید، بنفش و زرد رنگ به صورت قیف شکل و 12-12 سانتیمتر است. میوه اسکیزوکارب دارای 15 تا 20 دانه کوچک، بیضی و مسطح است.

Hollyhock بومی به آسیا و اروپا است. گل ختمی در استان جنوب غربی چین آغاز شد و در اروپای شمالی حداقل پانزده سال رشد یافت. این گیاه به عنوان گیاه زینتی و همچنین برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر، hollyhock به طور گسترده ای توزیع شده است و همچنین به صورت طبیعی در مناطق معتدل شمال می روید. این گیاه از جنوب غربی آسیا به غرب اروپا و قبل از قرن 15 وارد شده است. این گیاه در قرن شانزدهم به اروپا رسید.

بسیاری از مردم نمی فهمند که گل ختمی، Hollyhock، کاملا خوراکی است. ریشه، برگ و شکوفه های آن مفید هستند. این گیاه یک رابطه مستقیم با Marshmallow دارد و می تواند برای آن گیاه جایگزین استفاده شود؛ استثناء اصلی این است که گل ختمی دارای ریشه های چوب دار و سخت تر هستند و برای اهداف غذائی نسبت به ریشه های نرمتر مارشالولو کمتر خوشمزه هستند.

معرفی کامل از گل ختمی

معرفی کامل از گل ختمی

عملکرد گل ختمی چگونه است؟

این گل یک لایه محافظتی روی سطح دستگاه گوارش و روی پوست ایجاد می کند. از دیگر فواید این گل می توان به نقش این گل در برطرف کردن عوارض سرماخوردگی نظیر سرفه های شدید اشاره کرد.

هم چنین استفاده از این گل می تواند موجب کاهش التهاب شود.

آگاهی هرچه بیشتر از فواید و مضرات گل ختمی می تواند موجب استفاده بهتر از آن شود.

یکی از چیزهایی که باید در مورد این گیاه یادآوری کرد این است که گرما و الکل زیاد می تواند برخی از خواص شفابخش آن را از بین ببرد.
بررسی فواید و مضرات گل ختمی:

گل ختمی نوعی گیاه است. از برگ ها و ریشه های این گیاه برای تولید انواع مختلف دارو ها استفاده می شود.

برگ ها و ریشه های این گیاه به طور معمول و متداول برای درمان بیماری هایی نظیر زخم معده ، اسهال ، یبوست ، تورم آستر معده و درد و تورم غشاهای مخاطی که در مجرا های دستگاه تنفسی موجود هستند استفاده می شود.

هم چنین از گل ختمی در غذا ها به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. در ادامه به بررسی فواید و مضرات گل ختمی می پردازیم.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *