انواع گل طبیعی

گل نرگس هلندی

خرید گل نرگس هلندی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی گل نرگس

در قدم اول برای شروع آشنایی، با معرفی گل نرگس هلندی آغاز می‌کنیم؛ همان‌طور که می‌دانید نرگس گلی است که اکثر مردم آن را می‌شناسند، آن را دوست دارند و به عنوان گلی زیبا از آن یاد می‌کنند. این گل از یک شیپور و تعدادی گلبرگ تشکیل شده است. تنوع رنگی نرگس خیلی بالا نیست و رنگ بیشتر آن‌ها مخلوطی از زرد و سفید است. امرزوه بیش از ۱۰۰ نوع مختلف برای گل نرگس شناخته شده است که به لطف پیشرفت ارتباطات و تکنولوژی، این ۱۰۰ نوع در سراسر جهان یافت می‌شود.

تاریخچه

یک داستان قدیمی در مورد نام این گل وجود دارد که خالی از لطف نیست. نام لاتین نرگس Narcissus، برگرفته از نام یک خدای یونانی است. طبق افسانه‌ها، وقتی نارسیس (خدای یونان باستان)، در حال تماشای انعکاس چهره‌اش در آب رودخانه بود، شیفته تصویر خود شده و برای لمس و گرفتن عکس خود، به سمت رود خم شد و در نهایت در آن غرق شد! بعد از مدتی، گل‌های زرد زیبایی شروع به رشد کردند و چون دقیقا در همان مکان غرق شدن نارسیس بودند، مردم باور داشتند که این گل‌ها مربوط به اوست، به‌خصوص که انعکاس این گل‌ها هم در آب بسیار زیبا بود. به همین دلیل نام این گل‌ها را نارسیس (نرگس) گذاشتند.

نماد و معنی

گل نرگس نماد تولدی دوباره و شروعی جدید است و همواره پیوندی زیبا با فصل بهار و حال و هوای نوروز دارد.
گل نرگس در اکثر داستان‌ها و اشعار عاشقانه هست و به همین خاطر، علاوه بر نوید دادن پایان زمستان، می‌تواند نماد مناسبی برای ابراز علاقه نیز باشد.

انواع

بعد از معرفی ، تاریخچه و نماد گل نرگس هلندی نوبت به معرفی انواع این گل زیبا می‌رسد؛
نرگس گونه‌های مختلفی دارد که تنوع آن‌ها در رنگ، شیپور، تعداد گلبرگ و تعداد گل روی هر ساقه است. ممکن است در یک نرگس، شیپور قدی بلندتر از گلبرگ‌ها داشته باشد، یا روی یک ساقه نرگس چند گل وجود داشته باشد، یا حتی تمام گلبرگ‌های آن زرد باشد. تمام این ویژگی‌ها بیانگر نوعی خاص از نرگس هستند. اگرچه نگهداری آن‌ها زیاد فرقی با هم ندارد اما بهتر است نوع نرگس خود را بدانید تا بتوانید بهتر و موثرتر به نیازهای آن رسیدگی کنید.

معرفی گل نرگس هلندی

روش کاشت

اگر می‌خواهید هر سال با آمدن فصل بهار از گل های زیبای نرگس لذت ببرید، پیاز آن را در خاک بکارید.

اما اگر می‌خواهید فقط برای یک بهار آن را در منزل داشته باشید، پیاز نرگس را در یک گلدان پر از آب پرورش دهید.

سمی بودن

نرگس برای حیوانات خانگی بد طعم و سمی است. بنابراین اگر حیوان خانگی دارید، حتما گل‌های نرگس خود را دور از دسترس آن قرار دهید.

معطر بودن

نرگس گلی معطر و خوشبو است. به همین دلیل از آن برای تهیه روغن‌های آروماتیک استفاده می‌شود.

موارد مصرف

موارد مختلفی برای مصرف خوراکی و موضعی نرگس ثبت شده است. اما به دلیل خطرات و عوارض جانبی سنگین این گل، بهتر است از مصرف مستقیم آن اجتناب کرده و از محصولات دارویی و بهداشتی که حاوی عصاره نرگس هستند استفاده کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *