ارسال بین المللی
خرید گل ستاره‌ای (شاه اشرفی) و معرفی و انواع آن + نحوه نگهداری

گل ستاره‌ای (شاه اشرفی) و معرفی و انواع آن + نحوه نگهداری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

گل ستاره ای یکی از زیباترین گل هایی است که در این بلاگ می خواهیم به آن بپردازیم. به طور کلی در دنیای گل ها همه ما گل های بسیار زیبایی را می شناسیم که هر گدام از آن ها برای کاشت و نگهداری بسیار مناسب هستند. برخی از آن ها به دلیل زیبایی بسیار زیادی که دارند، به اجزای آسمانی نسب داده شده اند. به طور مثال گل های ستاره ای به دلیل شکل گلبرگ هایی که دارند، به نام گل ستاره ای هستند.

این گل با توجه به زیبایی زیادی که دارد، می تواند باغ، باغچه یا منزل شما را به حد زیادی زیبا کند. اما برای چنین اقدامی باید با نحوه نگهداری آن نیز آشنا باشید. به همین دلیل در این مطلب علاوه بر معرفی کامل این گل، به نحوه نگهداری و همچنین رشد و پرورش آن می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی و بررسی گل ستاره ای

گل ستاره ای یا همان Cosmos sp نام گلی زیباست که به خانواده Asteraceae تعلق دارد. این گل در کشورهای حوزه آمریکای مرکزی و مکزیک پرورش داده می‌شود. گل ستاره ای به دلیل زیبایی و جذابیت خود در دنیای گل‌ها شناخته شده است و به عنوان یک گل بسیار محبوب در باغ‌ها و فضاهای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گل به نام دیگر مروارید نیز شناخته می‌شود. این گل با طرح و دکوراسیون فضای سبز به شکل طبیعی و زیبا، فضایی دلنشین و آرامش‌بخش را برای ما فراهم می‌کند. این گل با رنگ‌های مختلف شامل سفید، صورتی، قرمز و بنفش بسیار زیبا و جذاب است. گل ستاره ای با بوته‌های بلند و رشد سریع خود، برای چیدمان فضای سبز و باغ‌ها بسیار مناسب است.

 این گل با شاخه‌های بلند و نازک خود، در فضای باز یا درون سالن‌ها به خوبی پرورش می‌یابد. همچنین، گل ستاره ای به دلیل رشد سریع خود، برای پوشش خاک و زیر درختان نیز بسیار مناسب است. گل ستاره ای با طرح و دکوراسیون فضای سبز، به عنوان یک گل زینتی در باغ‌ها و فضاهای سبز به کار می‌رود. این گل با رنگ‌های زیبا و جذاب خود، فضایی دلنشین و آرامش‌بخش را برای ما فراهم می‌کند. همچنین، گل ستاره ای با رشد سریع خود، به عنوان یک گل زینتی برای تزئین فضاهای داخلی نیز مناسب است.

بررسی گل ستاره ای

 

ویژگی های ظاهری گل ستاره ای

این گل در رنگ‌های مختلفی مانند قرمز، سفید، ارغوانی، صورتی و بنفش یافت می‌شود. این گل با ارتفاعی بین ۳۰ سانتی‌متر تا یک متر، برگ‌های گیاه ظریف و شاخه‌های ظریف خود، زیبایی خاصی به باغچه‌ها و حاشیه‌های باغ می‌بخشد. گل ستاره ای، در فصل بهار و تابستان به طور فراوان مشاهده می‌شود. این گل با داشتن شاخه‌های ظریف و برگ‌های خوش رنگ، جذابیت خود را به نمایش می‌گذارد. همچنین، این گل با دارا بودن گلبرگ‌های بزرگ و خوش رنگ، نظر همه را به خود جلب می‌کند.

گل ستاره ای، برای استفاده در حاشیه باغ یا باغچه به دلیل ظاهری زیبای خود، مناسب است. این گل به دلیل ظاهری زیبای خود، می‌تواند به عنوان یک گل کاشت در باغچه‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، گل ستاره ای با داشتن رنگ‌های مختلف، می‌تواند در تزئینات مختلف نظیر تزئینات عروسی و مجالس مورد استفاده قرار گیرد.

گونه های مختلف گل ستاره ای

اگر از علاقه مندان به دنیای گل و گیاه باشید، قطعا می دانید که هر گل شامل گونه های مختلفی است؛ این موضوع درباره گل ستاره ای هم صدق می کند. ستاره ای یا همان گل مروارید شامل گونه های متفاوتی است که بسته به منطقه جغرافیایی، می توانید آن ها را داشته باشید. همچنین گلفروشی ها هنگام خرید و سفارش گل، بسته به نیاز و همچنین شرایطی که دارید، شما را برای خرید راهنمایی می کنند. از معروف ترین گونه های این گل، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Sensation: این گونه را می توانید در اکثر گل فروشی ها برای خرید پیدا کنید و رایج ترین گونه گل ستاره ای است.
  • Sonata: اگر به دنبال گونه از گل های مروارید هستید که ارتفاع کمی داشته باشد، می توانید سراغ این گونه بروید.
  • Psyche: در بین گونه های گل ستاره ای، گلبرگ های این گونه مقداری نامنظم هستند و زیبایی آن ها نیز در همین نامنظمی است. در واقع گلبرگ های آن ها حالت دوبل دارد.
  • Bon-Bon: نام گذاری این گونه به دلیل شباهت آن به زنگوله است.

انواع گل ستاره ای

معرفی انواع گل ستاره ای

همان طور که در بخش قبلی دانستید، گل ستاره ای تحت گونه های مختلفی رشد می کند؛ به همین دلیل می توانید شاهد انواع مختلفی از این گل باشید. به همین دلیل در ادامه می خواهید به معرفی معروف ترین آن ها بپردازیم.

1.      گل مروارید شکلاتی

در حال حاضر نمی توانید به گل مروارید یا ستاره ای شکلاتی دسترسی داشته باشید؛ چرا که متاسفانه این گل تقریبا منقرض شده است. اما درباره آن باید بدانید که بومی کشور مکزیک است و تنها در صورت تقسیم کلون است که زنده می ماند. اگر به درستی تقسیم شود، می تواند طول عمر بسیار بیشتری را نسبت به تمام گل های ستاره ای داشته باشد.

این گل می تواند در زمستان و هوای سرد به خوبی رشد کند. دلیل نامگذاری آن به رنگی که دارد بر می گردد؛ در واقع رنگ این گل شکلاتی وانیلی است که ظاهر فوق العاده ای را در آن به وجود آورده است.

2.      گل یخی ژاپنی

دومین نوع گلی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، یخی ژاپنی است. در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی به وفور پیدا می‌شود. این گل، نام خود را به دلیل زیبایی و شکوفایی همیشگی در فصل بهار به خود اختصاص داده است. گل یخی ژاپنی به صورت گسترده در بسیاری از باغ‌ها و فضای سبز شهری‌ها کشورهای جهان کشت می‌شود.

گل یخی ژاپنی، گلی با شاخه‌های ظریف و بلند است که به طور معمول در فصل بهار شکوفه می‌دهد. این گل با ارتفاع حدود 60 تا 90 سانتیمتر، بومی مناطق آمریکای شمالی است و به علت زیبایی و تنوع رنگی خود، محبوبیت زیادی در بین باغ‌داران و علاقه‌مندان به گل‌های زینتی دارد. به علت شاخه‌های ظریف و بلند گل یخی ژاپنی، این گل به خوبی در تزئین باکس گل و همچنین در باغ‌های سنتی و مدرن کاربرد دارد.

همچنین، این گل به دلیل شکوفه‌های پررنگ و زیبا، برای تزئین محیط‌های داخلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3.      ستاره ای زرد فسفری

آخرین و یکی از جذاب ترین گل ستاره ای که می خواهیم به شما معرفی کنیم، زرد فسفری است. همان طور که از نام این گل پیدا است، رنگ زرد فسفری را به خود دارد. همچنین این گل از لحاظ ضخامت گل مقداری درشت تر است. ارتفاع این گل می تواند تا 1.2 متر برسد. همچنین بهتر است بدانید که این گل برای دکوراسیون محیط های رسمی مانند فضای کاری بسیار عالی است.

گل ستاره ای زرد فسفری

 

نحوه نگهداری و پرورش گل ستاره ای

حال که به طور کامل با گل ستاره ای یا همان گل مروارید آشنا شدید، بهتر است سراغ نحوه نگهداری از این گل برویم. این گل به دلیل این که از خانواده گل آفتابگردان است، می تواند گرمای زیادی را تحمل کند؛ لذا اگر به طور مثال در جنوب کشور زندگی می کنید و به دنبال یک گل زیبا و سازگار با آب و هوای گرم می گردید، این گل انتخاب عالی محسوب می شود. در ادامه به طور کامل موارد نگهداری از این گل را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه آبیاری

آبیاری منظم و درست از عوامل مهم در رشد و نمو صحیح گل ستاره ای است. برای آبیاری مناسب، باید هر دو هفته یک بار آب داده شود. این باعث می شود که خاک همیشه مرطوب باشد و گل ستاره ای همیشه در حال رشد باشد. خشکی بیش از حد می تواند باعث از بین رفتن گل ستاره ای شود. بنابراین، باید همیشه مطمئن شوید که خاک همیشه مرطوب باشد. برای این منظور، می توانید از آبیاری منظم استفاده کنید.

غرقابی شدن نیز باعث علفی شدن گل ستاره ای می شود. بنابراین، باید همیشه مطمئن شوید که خاک خیس نباشد و هرگز آبیاری بیش از حد نکنید. بهتر است از خاک مناسب استفاده کنید که آب را به خوبی جذب کند و به ریشه های گل ستاره ای اجازه دهد تا هوا را نیز بگیرند.

نور مورد نیاز

برای رشد بهینه گل ستاره ای، نیاز به تابش نور مستقیم خورشید دارد. تابش نور خورشید در طول روز، برای این گل بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال، برای رشد و نمو صحیح گل ستاره ای، نیاز به حداقل ۵ تا ۷ ساعت تابش نور خورشید در طول روز دارد.

اگر گل ستاره ای در منطقه‌ای با آفتاب کم کشت شود، ممکن است رشد آن کند شود و گل‌های آن کمرنگ و کوچک باشند. همچنین، اگر گل ستاره ای در منطقه‌ای با آفتاب زیاد کشت شود، ممکن است برگ‌های آن خشک شده و رویش آن کاهیده شود.

به علاوه، برای رشد بهینه گل ستاره ای، نور خورشید باید در بازه مشخصی از طول موج قرار داشته باشد. به طور کلی، نیاز به نور با طول موج بین ۴۵۰ تا ۶۵۰ نانومتر دارد. این بازه طول موج، شامل نور آبی و سبز است که برای فتوسنتز و رشد گل ستاره ای حائز اهمیت است.

نوز مورد نیاز گل ستاره ای

بهترین دما برای گل ستاره ای

برای رشد بهتر و سلامتی بهتر گل ستاره ای، دمای مناسب بسیار مهم است. در دمای مناسب برای رشد بذر گل ستاره ای، دمای ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بسیار مناسب است. در این دما، بذرها به خوبی جوانه می زنند و رشد سریع تری دارند. همچنین، در دمای بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد، گل ستاره ای به خوبی رشد می کند و دمای گرم تر را هم تحمل می کند. در صورتی که دمای محیط زیر ۱۸ درجه سانتی گراد باشد، گل ستاره ای به خوبی رشد نمی کند و ممکن است به مرگ برسد.

به علاوه، در زمستان، دمای محیط بسیار مهم است. در این فصل، دمای محیط بسیار پایین است و گل ستاره ای به خوبی رشد نمی کند. بنابراین، بهتر است گلدان را به محیط گرم تری منتقل کرد تا گل ستاره ای به خوبی رشد کند. همچنین، در صورتی که دمای محیط بسیار گرم باشد، گل ستاره ای به خوبی رشد نمی کند و ممکن است به مرگ برسد.

بهترین خاک برای گل ستاره ای

  • اگر شما به دنبال راه حل سریع و آسان برای رشد گل ستاره ای هستید، می‌توانید از خاک‌های آماده استفاده کنید. این خاک‌ها شامل ترکیبات مختلفی از جمله کود، کمپوست و مواد آلی هستند و به رشد گل ستاره ای کمک می‌کنند. همچنین، خاک‌های آماده معمولاً حاوی مقادیر مناسبی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند که برای رشد گل ستاره ای ضروری هستند.
  • اگر می‌خواهید خودتان خاک باغچه را تهیه کنید، می‌توانید از خاک باغچه به همراه کود پوسیده حیوانی استفاده کنید. این نوع خاک شامل خاک باغچه معمولی است که با کود پوسیده حیوانی تقویت شده است. کود پوسیده حیوانی حاوی مقادیر بالایی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم است که به رشد گل ستاره ای کمک می‌کنند. همچنین، این نوع خاک دارای آب و هوای مناسب برای رشد گل ستاره ای است.
  • گل ستاره ای به خاک با میزان اسیدیته مناسب نیاز دارد. معمولاً، میزان اسیدیته خاک باید بین ۶ تا ۵/۸ باشد. اگر میزان اسیدیته خاک بیش از حد بالا باشد، ممکن است رشد گل ستاره ای به مشکل بخورد. در این صورت، می‌توانید با استفاده از کربنات کلسیم مقدار اسیدیته خاک را کاهش دهید.

معرفی گل ستاره‌ای (شاه اشرفی)

گل ستاره ای را چگونه هرس کنیم؟

پس از این که مراقبت از گل را به طور کامل انجام دادید، برای این که گل رشد بهتری داشته باشد، باید آن را هرس کنید. اما برای حفظ زیبایی و سلامت این گل، باید به روش هرس منظم آن توجه کرد. در اینجا، به شما نحوه هرس گل ستاره ای را توضیح می دهیم.

  1. هرس از ساقه اصلی: برای هرس گل ستاره ای، باید از ساقه اصلی آن شروع کرد. برش های شکسته، خشک و زخم دیده را با استفاده از چاقو یا قیچی حذف کنید.
  2. ساقه جانبی: ساقه جانبی، ساقه ای است که در نزدیکی ساقه اصلی رشد می کند و باعث پرپشت شدن گل می شود. برای حفظ شکل و زیبایی گل، باید ساقه جانبی را با استفاده از قیچی هرس کنید.
  3. ساقه های خشک: ساقه های خشک و قدیمی باعث کاهش زیبایی گل می شوند. برای حفظ سلامت گل، باید ساقه های خشک و قدیمی را با استفاده از قیچی قطع کنید.
  4. حفظ شکل گل: برای حفظ شکل و زیبایی گل، باید به طور منظم هرس کنید. این کار بهتر است در فصل بهار و تابستان انجام شود.

نحوه از بین بردن آفات و بیماری های گل ستاره ای

برای جلوگیری از آسیب دیدن گل ستاره ای به دلیل آفات، باید از سموم آفتکش استفاده کنید. برای این کار، می توانید از سموم آفتکش های شیمیایی استفاده کنید. اما باید توجه داشت که برخی از سموم آفتکش های شیمیایی ممکن است برای گل ستاره ای مضر باشند. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از هرگونه سموم آفتکش، به محققان و کارشناسان مربوطه مراجعه کنید و نظر آنها را دریافت کنید.

سخن نهایی

اگر دارای حتی یک باغچه کوچک هستید، استفاده از و کاشت گل ستاره ای را فراموش نکنید. این گل با طرح گلبرگ های زیبا و همچنین رنگ های متنوعی که دارد، می تواند شکل زیبایی را به محیط اطراف بدهد. همچنین از آن جایی که با گرما مشکلی ندارد، می تواند گزینه خوبی برای محیط های گرم و پرنور باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.
Email
Twitter
Facebook
Telegram
WhatsApp
گل ستاره‌ای (شاه اشرفی) و معرفی و انواع آن + نحوه نگهداری
اپلیکیشن گل و گیاه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
باز کردن چت
پشیبانی و سفارش در واتساپ
سلام 👋 در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید به صورت تلفنی یا در واتساپ با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۴۱۵۶ در ارتباط باشید