فواید و مضرات گل ها

گل ختمی برای مو – جلوگیری از ریزش مو با گل ختمی

گل ختمی برای مو

فواید گل ختمی برای موها

در مقاله معرفی گل ختمی به همراه خواص و مضرات آن، به معرفی گل ختمی، فواید و مضرات گل ختمی، فعل و انفعالات آن، استفاده های سنتی گل ختمی و طرز استفاده گل ختمی برای مو به تفصیل صحبت شده است.

موهای زیبا و سالم از خواسته های هر فردی می باشد زیرا موی زیبا لطافت و زیبایی را به همراه خواهد داشت. زیبایی و خوش حالتی مو، اعتماد به نفس شما را زیاد میکند. احتمالا بدنبال یک شوینده مناسب برای موهای سرتان هستید تا جایگزین شامپوهای شیمیایی کنید. اما نمیدانید چه شامپو و گیاهی را برای خوش حالتی موهایتان استفاده کنید؟

ما این جا هستیم تا در یک مقاله مجزا به صورت تخصصی به عملکرد و خواص گل ختمی بر روی موهای شما، صحبت کنیم. پس با این مقاله از وب سایت گلمون جهت فواید گل ختمی برای مو همراه ما باشید.

خواص گل ختمی برای ریزش مو

فواید گل ختمی برای موها

از فواید گل ختمی برای مو، جلوگیری از ریزش مو است. عصاره ریشه و ساقه این گیاه برای سلامتی، پوست و مو بسیار موثر می باشد و بهترین شوینده ای که انسان می تواند با آن موهای خود را بشورد همین گل ختمی است.

روغن تهیه شده از گل ختمی از قدیم برای داشتن موهای خوب و سالم مورد استفاده قرار میگرفته است و امروزه نیز برای زیبایی و تقویت مو مورد توجه می باشد.

روغن بدست آمده از گل ختمی برای پوست سر خشک و خارش پوست سر بسیار مفید بوده و به ماندگاری رطوبت پوست سر کمک می کند.

گل ختمی همچنین رنگ موی طبیعی است که می تواند در خانه ساخته شود. گلهای آبی باید به آب اضافه شوند و جوشانده شوند که باید حدود 10 دقیقه آن را شست و شو و رنگ آن را فیلتر کنید.

روغن ختمی دارای ترکیباتی است که باعث نرمی و صاف شدن موی سر شده و به مو ظاهری زیبا می دهند.

روش ساخت شامپو گل ختمی

روش ساخت شامپو گل ختمی

1) گل ختمی را آسیاب کرده و داخل آب ولرم به مدت نیم الی یک ساعت قرار دهید

2) بعد آن را با پارچه نازک و تمیز صاف کنید که این تبدیل می شود به شامپو.

3) سپس سر خود را با آن بشورید

برطرف کردن خارش پوست سر

مخلوط گل ختمی با آب و جوشاندن این مخلوط به مدت نیم ساعت و ماساژ سر با این محلول می تواند تاثیر زیادی در کاهش خارش سر داشته باشد. استفاده از گل ختمی به کاهش تاثیر ورم کمک کرده و پوست را جوان‌سازی می‌کند.

پوست را مرطوب می‌کند وباعث نرمی و درخشش آن می‌شود. این گیاه، پوست را نیز هیدراته کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.
یک ترکیب موجود در این گیاه به کاهش سطح هیالورونیداز کمک کرده و همین، تورم را کاهش داده و مانند یک ترکیب ضدپیری عمل می‌کند.
فرآیند اکسید سلول‌ها، به کمک این گیاه، متوقف می‌شود. گل ختمی، در درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و جای زخم‌ها بسیار موثر است.

نکته مهم در مورد طرز استفاده گل ختمی برای مو

یکی از چیزهایی که باید در مورد گل ختمی برای مو و طرز استفاده گل ختمی برای مو یادآوری کرد این است که گرما و الکل زیاد می تواند برخی از خواص شفابخش آن را از بین ببرد.

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *