انواع گیاه آپارتمانی

ساکولنت هاوارتیا گورخری

خرید ساکولنت هاوارتیا گورخری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

هاورتیا گورخری

گیاه ساکولنت هاوارتیا گورخری گیاهی کوچک با برگ‌های مقاوم و رگه های سفید رنگ می باشد. که در گلدان های زیبای دوستدار محیط زیست قرارداده شده است تا به شکل زبیای آن چهره دکوراتیو تر بدهد.
خرید هاوارتیا این گیاه کوچک و زیبا برای افرادی مناسب است که جای محدود و وقت کم دارند و دوست‌دارند گیاهان خاص و جذاب را در کنارشان باشند.

هاوارتیا برگ‌های سبز پررنگ و سفتی دارد و روی برگ‌ها نقطه و راه راه سفیدی دیده می‌شود، به همین خاطر به اسم گورخری معروف است.
اسم‌های دیگرهاوارتیا در ایران، آلوئه‌ی گورخری و هاوُرتیا است  و نام آن در زبان انگلیسی، Zebra Plant است. هاوارتیا از نظر ظاهری بسیار شبیه آلوئه‌وراست.

ساکولنت هاوارتیا گورخری ، ارتفاعی حدود ۱۳ سانتیمتر و عرض ۹ سانتیمتری دارد.

مقدار مراقبت: متوسط

روش نگهداری هاوارتیا

نوردهی

هاوارتیا گورخری به نور ملایم فیلتر شده احتیاج دارد و در گرما و نور زیاد معمولاً رشد گیاه متوقف می‌شود همچنین اگر نور آن بیش از اندازه باشد، رنگ برگ‌ها رو به قرمزی می‌رود.

روش آبیاری

این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد. در فصل رشدش یعنی بهار و پاییز  می‌توان آن را هفته‌ای دو بار آبیاری کرد. در فاصله بین دو آبیاری حتماً بگذارید روی خاک خشک شود.

 

معرفی ساکولنت هاوارتیا گورخری

 

دمای مورد نیاز

هاوارتیا معمولا در تابستان به خواب می‌رود و با خنک‌تر شدن هوا شروع به رشد می‌کند. هاوارتیا نباید در هوای سرد و کم‌تر از ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بماند.

کوددهی

در فصل‌های بهار تا پاییز و هرچند ماه یک بار می‌توانید به آن کود رقیق شده‌ی محلول درآب بدهید.

خاک مورد نیاز

خاک مناسب برای اغلب ساکولنت‌ها از جمله هاورتیا گورخری، خاک سبک با زهکشی مناسب است. پیشنهاد ما استفاده از خاک کاکتوس است.

روش تکثیر هاوارتیا

تکثیر این ساکولنت از راه بذر و پاجوش و هم‌چنین برگ می‌باشد و رایج‌ترین روش تکثیر هاورتیا گورخری ، جدا کردن برگ و کاشت آن در ظرف مخصوص کشت قلمه است. شما هم در منزل می‌توانید به راحتی با جدا کردن پاجوش‌ها و کاشتن آن‌ها در گلدان جدید هاوارتیا را تکثیرکنید.

سمی بودن

این گیاه زیبا برای حیوانات و انسان‌ها سمی نیست.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *