ارسال بین المللی
خرید ارکیده فیلیپینی (خوشه آویز)

ارکیده فیلیپینی (خوشه آویز)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی ارکیده فیلیپینی

ارکیده فیلیپینی، همانطور که از اسمش مشخص است، از فیلیپین آمده تا با برگ‌های متفاوت و گل‌های صورتی خود جلوه‌ی منحصر به فردی به محیط منزل شما بدهد. نظیر برگ‌های ارکیده فیلیپینی را کمتر دیده اید، برگ‌هایی با رنگ سبز تیره که مانند گوشواره به گل خود آویزان است. با وبسایت گلمون همراه باشید.

نام دیگر این گیاه، ارکیده‌ی پرزرق وبرق است! دلیلش هم ساده است. کمی به ظاهر متفاوت و زیبای این ارکیده توجه کنید، واقعا لایق این اسم نیست؟

در جنگل‌ها، ارکیده فیلیپینی یک اپیفایت است، یعنی گیاهی است که در داخل حفره‌های روس تنه درخت‌های بزرگ رشد می‌کند. ارکیده فیلیپینی از دسته اپیفیت‌هایی است که غذا و انرژی خود را از آن درختها دریافت نمی‌کند. این گیاه در مناطق گرم، به عنوان گیاهی چندساله رشد می‌کند.

برگ‌های محکم و بزرگ آن قادرند تا رطوبت را به مقدار زیادی برای گیاه حفظ کنند، یعنی گیاه به این زودی ها تشنه نمی‌شود! بعد از خرید گل ارکیده این گیاه چندین بار در طول سال این برگهای پهن را تولید می‌کند.

روش نگهداری

آبیاری

بعد از معرفی، روش نگهداری گیاه ارکیده فیلیپینی را توضیح میدهیم.
در فصول رشد گیاه ( بهار تا تابستان ) ، آن را به خوبی آبیاری کنید. هفته ای یک بار برای این گیاه کافی است. بین هر دفعه آبدهی اجازه بدهید تا سطح خاک کمی خشک شود و سپس آب را اضافه کنید. اما در زمستان از میزان آب بکاهید و تنها زمانی آب را اضافه کنید که خاک کاملا خشک شده باشد.

نور

این گیاه به نور درخشان خورشید علاقه دارد، و بهتر است نور شدید خورشید را به صورت فیلتر شده دریافت کند. ارکیده فیلیپینی در طول زمستان نیز به دریافت نور کافی خورشید نیاز دارد، اما می‌تواند در این فصل تحت تابش مستقیم اشعه خورشید نیز قرار بگیرد. اما از فروردین تا اوایل آبان، گیاه را در معرض نور مستقیم قرار ندهید تا برگهایش دچار سوختگی نشوند.
اطراف یک پنجره در بخش شرقی و یا غربی منزل شما، مکان مناسبی برای آنست.

آبیاری

در طول فصول رشد، به اندازه کافی گیاه را آبیاری کنید، طوری که خاک به کلی خیس و مرطوب شود. همیشه ارکیده فیلیپینی را از سطح خاک آبیاری کنید و مواظب باشید خود گیاه را خیس نکنید.
راه دیگر برای سیراب کردن ارکیده، قرار دادن آن در ظرفی پر از آب است. در فصل گرم تابستان، این روش می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

گلدان ارکیده را برای ۱۰ دقیقه در ظرف نسبتا عمیقی از آب قرار دهید. زمانی که آب کاملا جذب شد، مجدد ظرف را از آب پر کنید.
اجازه دهید بین هر بار آبیاری، حدود ۳ سانتی‌متر از سطح خاک خشک شود. در این شرایط اگر گلدان را بلند کنید، باید سبک باشد.

در زمستان (دوران خفتگی) نیز گیاه را آبیاری کنید تا گیاه دچار خشکی مطلق نشود. این آبیاری ملایم را تا اوایل بهار و آشکار شدن شکوفه‌های ریز ادامه دهید.
برای جلوگیری از آبیاری اضافی، بین هر بار آبیاری در فصل زمستان اجازه دهید گیاه مدت بیشتری خشکی خاک را تحمل کند.

معرفی ارکیده فیلیپینی (خوشه آویز)

دما

دمای ایده‌آل برای رشد فیلیپینی بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. کاهش دما در شب باعث افزایش ماندگاری گل‌های آن شده و سرعت رشد جوانه‌های جدید را بیشتر می‌کند. اجازه ندهید گیاه دمای کمتر از ۱۵ درجه را تجربه کند، بخصوص در فصل زمستان و یا پس از پایان گلدهی.

این گیاه واقعا از رطوبت بالای هوا لذت می‌برد. اگر هوای منزل شما خشک است، گلدان ارکیده را روی یک سینی با سنگریزه‌های مرطوب قرار دهید. مطمئن شوید که گیاه روی سنگریزه‌ها قرار گرفته و با آب تماسی ندارد. می‌توانید از دستگاه مرطوب کننده هوا نیز استفاده کنید و گیاه را در نزدیکی آن قرار دهید.

کوددهی

در بهار، تابستان و پاییز دو بار در ماه به ارکیده فیلیپینی کود مایع بدهید. انتخاب کودی با میزان بالای فسفر (۱۰-۲۰-۱۰) سبب افزایش تعداد گلهای گیاه می‌شود. همیشه غذای گیاه را تا یک دوم میزان توصیه غلیظ کنید. گیاه در طول زمستان به دریافت کود نیازی ندارد.

رطوبت

ارکیده در هوای مرطوب به خوبی رشد می‌کند، پس بهتر است قبل از خرید گلدان گل ارکیده آن را در مکان هایی مانند آشپزخانه و یا حمام قرار دهید و یا با اسپری کردن کمی آب به آن، رطوبتش را حفظ کنید.

تکثیر

معمولا امکان تکثیر این گیاه به راحتی در خانه وجود ندارد. اگرچه بهترین راه برای تکثیر آن قلمه زدن است، اما به جای اینکار بهتر است ارکیده‌های جوان را خریداری کنید.

تعویض گلدان

در صورت لزوم، در فصل بهار گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید. مواظب باشید تا به ریشه گیاه آسیبی نزنید.
معمولا بزرگترین اندازه گلدان برای ارکیده فیلیپینی، گلدان ۲۵ سانتی‌متری است.
در بهار حتما سطح خاک را به طور کامل با کمپوست بپوشانید. از کمپوست مخصوص ارکیده استفاده کنید.

هرس کردن

پس از آنکه گیاه روند گلدهی خود را به پایان رساند، آن را به خوبی هرس کنید.
با جدا کردن برگها و شاخه‌های اضافی، به گیاه کمک می‌کنید تا تمرکز خود را بر بازسازی بهتر خود بگذارد.
اگر گیاه را تقریبا تا نصف حجم و اندازه خود هرس کنید، مجدد بسیار زیباتر از قبل رشد خواهد کرد.

مروری سریع بر ارکیده فیلیپینی:
نام علمی : Medinilla magnifica
نام رایج : ارکیده فیلیپینی ، چراغ صورتی
نوع گیاه : همیشه سبز / گل آپارتمانی
سمی بودن : سمی نیست.
دشواری نگهداری : معمولی
خواستگاه : مناطق گرمسیری آفریقا، جنوب شرقی آسیا و اقیانوس آرام

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

داریوش

داریوش ، نویسنده و وبلاگ نویس با استعداد و خلاقیت بالا، به واسطه وبلاگ پرطرفدار خود با عنوان "گلمون"، به عنوان یک شخصیت برجسته در عرصه نوشتاری شناخته می‌شود. او با تجربه‌های گوناگون و دیدگاه‌های تازه‌ای که به موضوعات مختلف ارائه می‌دهد، توانسته جامعه‌ای پرشور از طرفداران و مخاطبان خود را جذب کند. در وبلاگش، به بررسی و بحث در مورد مسائل متنوعی از جمله دنیای گل‌ها و گیاهان با اسلوبی دلپذیر و زبانی روان می‌پردازد.
Email
Twitter
Facebook
Telegram
WhatsApp
ارکیده فیلیپینی (خوشه آویز)
اپلیکیشن گل و گیاه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
باز کردن چت
پشیبانی و سفارش در واتساپ
سلام 👋 در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید به صورت تلفنی یا در واتساپ با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۴۱۵۶ در ارتباط باشید